UNTRR SOLICITĂ GUVERNULUI SĂ INIȚIEZE CÂT MAI RAPID NOUA PROCEDURĂ DE RAMBURSARE A SUPRAACCIZEI PENTRU TRANSPORTATORII RUTIERI. Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
FIECARE CAMION CARE NU MAI ALIMENTEAZĂ ÎN ROMÂNIA ADUCE PIERDERI INDIRECTE
BUGETULUI DE STAT DE 20 DE ORI MAI MARI DECÂT SUMELE POTENȚIALE DE
RESTITUIT DIN SUPRAACCIZĂ.
Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)
solicitã Guvernului sã inițieze cât mai rapid noua procedurã de
rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, altfel
câștigul la bugetul de stat va rãmâne doar pe hârtie deoarece
consumul de motorinã va migra în țãrile învecinate.
UNTRR a solicitat asociațiilor profesionale de transport rutier din
Statele Membre care ramburseazã acciza (Spania, Franța, Italia,
Belgia, Ungaria și Slovenia), cât și Comisiei Europene, sã precizeze
cum este transpusã Directiva 96/2003 în legislația naționalã
specificã, respectiv dacã este consideratã ajutor de stat rambursarea
accizei deasupra pragului minim comunitar stabilit de art. 7.2 al
Directivei 96/2003 (combustibil profesional) sau doar sub acest prag.
Pânã în prezent, UNTRR a primit rãspunsuri de la ASTIC-Spania,
FNTR-Franța și ANAV-Italia. Cele 3 asociații au precizat cã în
Spania, Franța și Italia, schema de rambursare a accizei este
implementatã de foarte mulți ani fãrã a fi consideratã ajutor de
stat, pentru cã se respectã prevederile Directivei 96/2003, iar dupã
rambursarea accizei nu s-a coborât niciodatã sub pragul minim
comunitar.
În condițiile aplicãrii supraaccizei de 32 de bani/litru la
carburanții auto din lunile septembrie și octombrie a.c.,
transportatorii români sunt dezavantajați în competiția cu ceilalți
transportatori, în special est-europeni, motivat de handicapul creat de
supraacciza aplicatã.
Prin aplicarea supraaccizei transportatorii români au cel mai ridicat
cost fațã de țãrile din jur, costul motorinei în România fiind de
0,94 euro/litru fãrã TVA.
Reamintim cã un camion consumã minim 3.000 litri și pânã la 6.000
litri de motorinã lunar, iar o diferențã de 5 eurocenți urcã costul
de operare al unui transportator român cu minimum 1.800 euro anual
pânã la 3.600 euro, iar o diferențã de 10 eurocenți pe litrul de
motorinã urcã costul de operare cu 3.600 euro pânã la 7.200 euro
anual pentru fiecare camion din România, aspect care va reduce drastic
competitivitatea firmelor de transport rutier din România în raport cu
țãrile din jur.
Într-un an de zile fiecare camion care efectueazã transport
internațional aduce aproape 35.000 euro în taxe și impozite directe
și indirecte, iar autovehiculele care opereazã la nivel național
aproape 100.000 lei – accizã, TVA, carburant, achiziție piese,
întreținere, taxe salarii.
Fiecare camion care nu mai alimenteazã în România aduce pierderi
indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele
potențiale de restituit din supraaccizã.
UNTRR își exprimã sprijinul pentru adoptarea cât mai rapidã a unui
mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formã
îmbunãtãțitã fațã de sistemul precedent, și cu o valoare
rambursatã de minimum 5 eurocenți/litru, pentru a menține un cost al
motorinei pentru transportatorii rutieri români la același nivel cu
Ungaria.
* * *
_Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)
este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală,
independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice,
care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe
plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până
în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectuează
transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.
Articole înrudite
- O tânără a fost rănită după ce a intrat în camion
- Circulația pe DN1 la Bușteni este blocată total de un camion
- Cum a fost pedepsit un șofer de camion care a produs un accident în lanț în Germania?
- Cod galben de ninsori și vânt puternic în mare parte din țară. Care sunt zonele afectate
- Șofer ucrainean de camion, cu permis suspendat, depistat în Vama Siret