UNTRR-EXCLUDEREA ȘOFERILOR PROFESIONIȘTI DIN ORDONANȚA MILITARĂ 3 Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
UNTRR solicită Guvernului excluderea șoferilor profesioniști de la aplicarea Ordonanței militare nr.3/24.03.2020 și uniformizarea acțiunilor de control la nivelul DSP, Poliției și Jandarmeriei.
"Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Afacerilor Interne, domnul Marcel Vela, Ministrului Sănătății, domnul Virgil Costache, Secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, domnul Dr. Raed Arafat, ca prevederile articolului 5, punctul 1, din Ordonanța militară nr. 3 din data de 24.03.2020, prin care toate persoanele care intră în România sunt izolate la domiciliu/ carantină, să nu se aplice în cazul conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care realizează transporturi internaționale, dacă aceștia nu prezintă simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).
Blocarea transporturilor rutiere de mărfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului. Transporturile internaționale și naționale de mărfuri, alături de sistemul energetic și sistemul financiar, trebuie ținute ca linii vitale funcționale, întrucât doar așa vor putea funcționa sistemele medicale și de alimentație publică.
UNTRR aduce la cunoștință că, prin Ordonanța Militară nr. 1 din 17.03.2020, șoferii profesioniști erau excluși din cadrul măsurii de autoizolare sau carantină timp de 14 zile, însă, în acest moment, situația nu este clară odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 3 din 24.03.2020.
Totodată, UNTRR solicită Guvernului să transmită instrucțiuni clare funcționarilor Direcțiilor de Sănătate Publică, Poliției, Jandarmeriei, să nu mai informeze eronat șoferii profesioniști că trebuie să intre în carantină, inclusiv familiile acestora. Dacă trebuie să facă cercetări suplimentare privind statutul de angajat la o firmă de transport, aceasta poate furniza toate documentele cerute, iar după șoferul trebuie să fie scos de pe lista persoanelor carantinate.
Legea trebuie să fie clară și trebuie aplicată unitar de toate autoritățile statului, astfel este lăsat loc pentru abuzuri.
UNTRR solicită ca forțele de ordine să nu solicite șoferilor profesioniști prezentarea declarației pe proprie răspundere privind deplasarea, în condițiile în care șoferul se află în camion și are asupra sa mai multe documente doveditoare, precum contractul de muncă, CMR, legitimație de serviciu, card tahograf, atestatul profesional pentru transport marfă.
De asemenea, atragem atenția că sunt unele Prefecturi, precum cea din Satu Mare, care au venit cu recomandări privind cazarea șoferilor profesioniști în alte spații la întoarcerea în țară decât cu familia, ca excepție la Ordonanțele militare nr.1 și nr. 2. La fel, această măsură este abuzivă și nu poate fi aplicată atâta timp cât șoferii profesioniști sunt excluși de la autoizolare/ carantină dacă nu prezintă simptome asociate coronavirusului.
UNTRR solicită Guvernului să vină urgent cu lămuriri asupra excluderii conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone din aplicarea Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 și cu informații precise privind controlul realizat asupra acestora de către autorități, altfel economia României se va bloca, cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile.", se spune în comunicatul de presă UNTRR din data de 25 martie 2020.
Articole înrudite
- Video. VERSUS S03E06: Impozitarea diurnelor șoferilor profesioniști
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria
- Prioritate pentru camioane care utilizează aplicaţia TIR-EPD, la vămile Albiţa şi Siret