UNTRR: ELIBERAȚI ȘOFERII DE CAMIOANE DIN AUTOIZOLARE NEJUSTIFICATĂ Recomandat

UNTRR: ELIBERAȚI ȘOFERII DE CAMIOANE DIN AUTOIZOLARE NEJUSTIFICATĂ

"Peste 30.000 de ȘOFERI DE CAMIOANE NU POT VENI/PLECA cu microbuze sau mașini personale spre/dinspre Europa de vest, în condițiile în care nu mai sunt zboruri. Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile. Distrugeți România înainte să producă coronavirus prima victimă!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Guvernului excluderea șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale de la măsura izolării la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile aplicată de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc în România din țările unde sunt confirmate cel puțin 500 de cazuri.
Măsura nu ar trebui să se aplice nici șoferilor profesioniști care vin sau pleacă din țară cu microbuze/autocare/mașini personale, iar autoritățile ar trebui să verifice faptul că sunt angajați ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a Autorității Rutiere Române (ARR).
Dacă măsura de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile se va aplica și șoferilor profesioniști, săptămâna următoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România.
Peste 30.000 de șoferi de camioane nu pot veni/pleca cu microbuze spre Europa de vest, în condițiile în care nu mai sunt zboruri. Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile.
UNTRR este deschisă la măsuri suplimentare de control a stării de sănătate a șoferilor profesioniști – controlul temperaturii, urmărirea simptomelor, dar aceștia să nu fie trimiși automat în carantină sau în autoizolare. De exemplu, în Polonia, doar șoferii cu temperatură de peste 38 de grade sunt automat direcționați la punctele de examinare medicală și sunt trimiși în carantină timp de 14 zile.
La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mărfuri (cod CAEN 4941 și 4942) a fost de 44 miliarde lei.
Companiile de transport rutier aveau peste 158.200 de angajați, pentru care au achitat venituri de 16,6 miliarde lei anul trecut. Profitul înregistrat de firmele de transport rutier a fost de 1,43 miliarde lei în 2019.
Estimările UNTRR arată că epidemia de COVID-19 a dus la scăderea în medie cu 15%-30% a transportului rutier internațional de mărfuri efectuat de firmele românești, iar efectele se vor vedea în 3-4 săptămâni, când peste jumătate dintre companiile de transport rutier din România își vor declara insolvența.
Conform Eurostat, transportul internațional rutier reprezintă până la 73% din totalul transporturilor rutiere românești.
Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Cu peste 50% dintre companii în insolvență și aproape de faliment ne putem aștepta la înjumătățirea contribuției sectorului la exportul de servicii.", se spune într-un comunicat de presă UNTRR din seara zilei de 17 martie 2020.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.