UNTRR: DE CE NU AR TREBUI IZOLAȚI ȘOFERII DE CAMIOANE DIN TRANSPORTURILE RUTIERE INTERNAȚIONALE? Recomandat

UNTRR: DE CE NU AR TREBUI IZOLAȚI ȘOFERII DE CAMIOANE DIN TRANSPORTURILE RUTIERE INTERNAȚIONALE?

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului revizuirea Ordonanței Militare nr. 4 din 29.03.2020, prin excluderea clară a conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care realizează transporturi internaționale de la măsurile de izolare/carantinare, dacă aceștia nu prezintă simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

"Dacă Ordonanța nu este revizuită, astfel încât familiile șoferilor să nu fie plasate automat în carantină timp de 14 zile, dacă nu se renunță la formulare și la izolare pentru șoferii de camion, atunci niciun conducător auto nu va mai dori să meargă în curse.", spune UNTRR.

Uniunea a făcut și o listă cu comentariile pe care le-a primit de la firmele de transport rutier și șoferi:
"1. cel mai bine ar fi să se renunțe și la formulare și la izolare pentru șoferii de camion asimptomatici!
2. nicio țară din Europa de vest în afară de România nu își izolează șoferii de camion;
3. șoferilor de camion li se măsoară temperatura doar la ieșire din Italia;
4. șoferii nu intră în marile aglomerări urbane, ocolesc orașele utilizând șoselele de centură și centrele logistice sunt în afara localităților sau la periferie, astfel că riscul de contaminare scade foarte mult;
5. datorită derogărilor la Regulamentul 561/2006 privind timpul de conducere și odihnă, șoferii opresc mai rar în parcări și nu mai socializează între ei, păstrând distanțarea socială;
6. uneori șoferii sunt singurele persoane din familie care aduc un venit și atunci sunt foarte atenți să respecte toate regulile de igienă, de distanțare socială;
7. cine va susține economia României? Dacă nu mai are cine să transporte marfă cum vom exporta și importa bunuri? Centrele logistice, magazinele, producătorii, exportatorii vor apela la firme din afara României.
8. cine va suporta costurile de izolare? Statul? Nu cred! Cetățeanul prin prețul produselor!
9. șoferii refuză să plece în curse de teama izolării lor și a familiilor lor la retur din cursă;
10. procedură birocratică inutilă - cu creșterea timpului de așteptare la frontiere;
11. creșterea expunerii riscului de contaminare;
12. managementul firmelor de transport se preocupă în mod constant de starea de sănătate a șoferilor și este primul care poate raporta eventuale cazuri cu simptome;
13. nu se blochează transportul rutier;
14. la intrarea în România pe 4 puncte de trecere a frontierei timpul de așteptare este mai mare decât la intrare din Austria în Ungaria, în condițiile în care fluxul de vehicule comerciale care intră în România este considerabil diminuat de autovehiculele care merg spre Croația, Serbia, cele care au destinație Ungaria. Acest lucru se datorează formularelor inutile pentru șoferi;
15. se generează costuri suplimentare autorităților DSP și poliției locale cu vânătoarea șoferilor în localitățile de domiciliu;
16. de ce vameșii, polițiștii, jandarmii, armata, care sunt cu mult mai expuși zilele acestea, față de șoferi, nu intră în izolare împreună cu familia? Ei după ce ies din tură, au dreptul să stea cu familia, iar noi, șoferii, nu!
17. șoferii sunt speriați și refuză să mai plece în cursă dacă de fiecare dată apar atâtea discuții la nivelul autorităților din România cu privire la situația lor;
18. măsura este costisitoare și inutilă, atât prin practica țărilor vestice dar și prin comparație cu alte segmente sociale cu risc real sporit de contaminare - spre care ar trebui canalizată atenția și efortul și bugetul autorităților DSP și prefecturilor și consiliilor locale;
19. șoferii de camion sunt super izolați pe toată durata cursei - fiind singuri în cabina sau cel mult în echipaj;
20. șoferii de camion sunt expuși la contaminare cu Covid 19 tocmai prin procedurile de control de la frontiere - unde trebuie să se dea jos din cabină să meargă la corturile DSP;
21. dacă sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație;
22. dacă sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta medicamentele pentru spitale și populație;
23. dacă sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta tehnica medicală, produsele pentru dezinfectare, curățenie pentru spitale și populație;
24. în marea majoritate a cazurilor nu încarcă și nu descarcă/ mărfurile, nu au contact cu alte persoane, zonele de încărcare/ descărcare sunt zone care în principiu sunt bine controlate epidemiologic;
25. șoferilor le este verificată temperatura de cele mai multe ori la locul de încărcare si descărcare a mărfii;
26. șoferii de camion intră în contact cu extrem de puțini oameni în timpul unei curse, cu excepția controlului la frontierele România (la intrare în Ungaria, Poliția de frontieră este amplasată la nivelul cabinei camioanelor și șoferii nu se dau jos din cabină);
27. familiile șoferilor fac subiectul izolării până la 14 zile, chiar dacă șoferii stau doar o zi sau două acasă, iar de multe ori membrii familiei sunt implicați în furnizarea de servicii vitale;
28. Ungaria, care a introdus pe 27.03.2020 conceptul de autoizolare a șoferilor maghiari la întoarcerea din curse pe teritoriul Ungariei, a renunțat la această măsură pe 28.03.2020;
29. Lucrătorii din Poliția de frontieră și DSP ar trebui să se autoizoleze 14 zile după fiecare zi de lucru - având în vedere că vin în contact zilnic cu sute de oameni care intră în România provenind din zone roșii COVID19;
30. Dacă lucrătorii din Poliția de frontieră și DSP merg acasă la familie, familiile acestor lucrători ar trebui să se autoizoleze 14 zile și membrii familiilor ar trebui să stea acasă cu 75% din banii de la asigurări de stat. Mulți membri de familie (soți, părinți, copii) ai șoferilor lucrează în domenii strategice pentru zilele acestea: poliție, spitale, jandarmerie, comerț. Vor fi astfel afectate și alte firme care pentru moment pot lucra și pot aduce taxe la stat. În alte cazuri, membri familiei își pot pierde locul de muncă;
31. dacă un șofer face tur-retur și stă doar 2-3 zile acasă, ar însemna că pe întreaga perioadă a stării de urgență (care poate dura luni de zile), să nu își vadă familia, fără a-i pune în izolare. Sunt în primul rând oameni. Dacă vin din alte zone, în regim comunitar, și au liber doar 3-4 săptămâni, jumătate din această perioadă o petrec departe de familie pentru "a-i proteja". Dacă economia depinde de ei, de ce nu îi testează. Așa ar fi în siguranță și ei și familiile lor.".

UNTRR așteaptă cât mai multe argumente de la firmele de transport rutier și șoferi pentru a le prezenta de urgență autorităților pentru a elimina formulare, proceduri, birocrație – nu inutile, ci păguboase pentru România!

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.