UNTRR ACUZĂ GUVERNUL DE INDIFERENȚĂ ȘI INCAPACITATE Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
"Indiferența și incapacitatea Guvernului de a reacționa în mod rapid și real la problemele reale, calicia ASF, a unor firme de asigurare și a unor finanțatori, condamnă România la moarte economică instant", spune Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) într-un comunicat de presă din data de 02 aprilie 2020.
"UNTRR solicită Guvernului rezolvarea urgentă a problemelor transportatorilor rutieri afectați de criza COVID-19, în caz contrar alimentele și medicamentele populației vor fi raționalizate, iar transportul va fi efectuat doar cu vehicule militare.
Desprinderea Guvernului de realitățile din teren cu privire la aplicarea Articolului nr. 4 din Ordonanța Militară nr. 4, agravează situația transporturilor rutiere de marfă internaționale, șoferii refuză să plece în curse chiar și cu încărcături de medicamente și alimente, pentru că riscă să își pună familia în autoizolare până la 14 zile și chiar și pe ei, pentru că așa înțeleg autoritățile locale și DSP aplicarea articolului amintit din Ordonanța Militară nr. 4.
Observăm o pasivitate inexplicabilă a factorilor de decizie, dar și din partea media, de parcă transporturile de alimente, medicamente și echipamente sunt doar treaba unor nebuni să deruleze activitate în această perioadă – firme de transport și șoferi de camion!
Atragem un mare semnal de alarmă – nu se mai livrează echipamente, medicamente și alimente, întârzierile au început să crească considerabil, iar capacitatea de transport activă se reduce de la o zi la alta, datorită șoferilor obligați la autoizolare! Industria transporturilor rutiere, a alimentației publice și cea farmaceutică sunt în pericol iminent!
Deși am avut întâlnire cu prim-ministrul, ministrul Transporturilor, pe această temă – constatăm că nu cred nimic din ceea ce le transmitem, dar cred strict raportările ierarhice ale celor care se țin de scaune și raportează că totul este în control și totul funcționează perfect!
Solicităm, în al douăsprezecelea ceas, măsuri de corecție prin text al unei Ordonanțe militare! Toate explicațiile oferite pe orice canal media au fost inutile – în sensul că nu au produs niciun efect în modul de aplicare de către DSP și prefecturi și consilii locale.
Autoritatea pentru Supraveghere Financiară este împotriva suspendării polițelor RCA! Au avut nevoie de 9 zile pentru a scrie un răspuns într-o situație de criză! ASF îți mulțumim că ne sprijini să murim!
Unele firme de asigurări au început aplicarea de penalități pentru primele neachitate la termen! Unii finanțatori, în ciuda enunțurilor frumoase că vor trata de la caz la caz cu înțelegere clienții buni, vor doar să ia maximum de pe clienții buni acum! Cu această atitudine, se refuză șansa la viață economică după această criză și celor mai bune firme care activează astazi în diferite domenii!
Cu această abordare de acum miros a mort toate firmele care beneficiază de acest comportament!
Cu această atitudine generalizată împotriva mediului de afaceri – România este condamnată să devină un supercimitir economic!
Solicităm implicarea responsabilă și imediată a tuturor factorilor de decizie! În caz contrar, această paralizie decizională și rea voință din partea unor actori va genera, nu o epidemie de insolvențe după trecerea pandemiei covid-19, ci o hemoragie de falimente imediate.
Mergeți în magazine și vedeți ce mai găsiți, și încă există stocuri, săptămâna următoare situația se va deprecia semnificativ în lipsa unor măsuri concrete imediate.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului:
1.Modificarea imediată a prevederilor articolului 4 din Ordonanța militară 4, prin excluderea clară a conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care realizează transporturi internaționale de la măsurile de izolare/carantinare, dacă aceștia nu prezintă simptome asociate noului coronavirus (COVID-19), dar și a familiilor acestora de a nu intra în izolare până la 14 zile.
Modificarea imediată a formularului pe care șoferii (români) profesioniști ai autovehiculelor de transport marfă îl completează la intrarea în țară astfel:
• prin includerea unei secțiuni în care să se menționeze meseria, respectiv conducător;
• locul de descărcare al mărfurilor;
• locul de parcare al autovehiculului;
• adresa de domiciliu a șoferului;
• menționat clar că familiile șoferilor profesioniști nu sunt obligate să rămână în izolare până la 14 zile după plecarea șoferilor asimptomatici în curse.
Digitalizarea formularului DSP în cazul șoferilor profesioniști prin coordonarea bazelor de date de la STS și ARR, iar declarațiile să fie predefinite înainte ca șoferul să ajungă la punctul de frontieră.
Permiterea șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncă la firmele de transport rutier românești sau străine, să se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal către camioanele aflate în Europa de Vest, iar la întoarcere să nu fie plasați direct în carantină/izolare.
2.Suspendarea pentru 9 luni a rambursării ratelor să fie făcută pentru toate tipurile de împrumuturi: linie de credit, credit la termen, leasing financiar, leasing operațional.
Suspendarea să fie făcută doar pentru rata de capital, iar dobânda să fie exceptată de la suspendare, iar în felul acesta se asigură continuitatea veniturilor instituțiilor financiare.
3.Realizarea unei proceduri simple la nivelul ASF și MAI de notificare electronică a suspendării utilizării vehiculului și a asigurării RCA.
Legea nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie și Norma nr. 20/2017 privind asigurările auto din România ar trebui modificate, astfel încât firmele de transport rutier din România afectate de criza noului coronavirus să-și poată suspenda asigurările RCA fără a depune plăcuțele de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat.
Deși această posibilitate este prevăzută în cadrul legii 132/2017, nu poate fi operată deoarece nu există o procedură pentru returnarea plăcuțelor de înmatriculare.
Solicităm posibilitatea ca firmele să suspende înmatricularea vehiculelor și asigurarea RCA prin completarea unei declarații pe proprie răspundere.
Autovehiculele vor fi puse în parcări sigure, păzite, unde nu vor exista riscuri precum cel de furt sau de incendiu. Totodată, s-ar putea încheia o poliță CASCO de stoc pentru camioanele parcate.
4.Modificarea Ordonanței nr. 30/2020, astfel încât să fie aplicată real și firmelor de transport rutier.
Industria de transport rutier pornește, ca sectorul construcțiilor, cu un volum redus în ianuarie și apoi în februarie și martie crește volumul, astfel că lunile de referință sunt slabe pentru a putea dovedi 25% mai puțin în martie decât în ianuarie și februarie. Soluția poate fi o comparație cu luna martie 2019, și de asemenea după 15 zile în aprilie - pentru că se înregistrează scăderi în continuare la volumele transportate pe măsură ce se opresc diferite industrii. Pe textul actual, firmele de transport cu activitate redusă cu peste 80% la final de martie nu vor putea cere suport de la stat decât după închiderea situațiilor pe luna aprilie și depunerea acestora pe 25 mai, mult prea târziu pentru a putea menține angajații și astfel sunt nevoite să procedeze la concedieri imediate.
5.Acordarea unei reduceri de 10% firmelor care își plătesc integral taxele – impozit pe salarii, CAS, CASS, impozit pentru microîntreprinderi, impozit pe dividende, contribuția asiguratorie pentru muncă, în condițiile în care, pentru obligațiile fiscale scadente și neachitate, nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere, pe perioada stării de urgență și 30 de zile după încetarea acesteia.
Firmele care încă au activitate și posibilități financiare de a achita aceste taxe și impozite vor fi tentate să amâne plata lor pentru a-și menține fluxul de bani, astfel că bugetul statului va fi văduvit de aceste contribuții tocmai într-o perioadă în care are nevoie cel mai mult de fonduri.
O facilitate similară este oferită de statul elen companiilor din Grecia, acestea urmând să primească o reducere de 25% pentru plata integrală și la timp a impozitelor și contribuțiilor sociale.
6.Ridicarea restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masă totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe drumul național DN 1 (E60), pentru sectorul km 67+400 Ploiești (intersecție DN1 cu DJ236) - Brașov (intersecție DN1 cu DN1A) și suspendarea tuturor restricțiilor care nu vizează siguranța rutieră, cum ar fi un pod afectat sau un sector de drum aflat în reparații.
SOLICITĂM GUVERNULUI ȘI PARLAMENTULUI MĂSURI FERME, COORDONATE ȘI IMEDIATE PENTRU A STOPA SINUCIDEREA ECONOMICĂ A ROMÂNIEI!", se spune în comunicatul UNTRR.
Articole înrudite
- UNTRR: În 3 luni transportatorii români ar putea avea interzis la internațional!
- UNTRR cere extinderea cu doi ani a termenului limită de retro-echipare cu tahograf inteligent 2
- Prețul polițelor RCA a fost plafonat
- UNTRR: Transportatorii români, taxați abuziv în Bulgaria
- Șoferii români își pot cumpăra asigurări RCA și CASCO de la un nou asigurator