UNTRR a obținut publicarea proiectului de amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Asociațiile patronale ale transportatorilor rutieri – UNTRR, FORT, ATM Bucovina, APULUM – au organizat astăzi, 29.09.2021, în fața Guvernului, un protest privind cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști.
Delegația formată din reprezentanții asociațiilor a obținut publicarea Propunerii legislative pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea unor acte normative (click aicipentru textul proiectului, iar aici cu număr de înregistrare) la Camera Deputaților și promisiunea Guvernului că în termen de 6 săptămâni acesta ar urma să fie aprobat de Parlament.
În ciuda dificultăților majore cu care se confruntă transportatorii rutieri români, legate de impactul pandemiei Covid-19 precum și de prevederile discriminatorii ale legislației europene din cadrul Pachetului Mobilitate 1, în loc să fie sprijinită la nivel național, industria de transport rutier din România este amenințată cu falimentul prin acțiunile ANAF care au vizat impozitarea retroactivă pe ultimii 5 ani a diurnei plătite de transportatorii români șoferilor profesioniști de transport internațional care nu au activitate pe România, deși aceasta situație este o consecință a volumului redus de exporturi al României în ultimii 30 de ani.
UNTRR, FORT, ATM Bucovina, APULUM s-au angajat să urmărească evoluția legislativă a proiectului de lege, urmând ca de luni să meargă în Parlament. De asemenea, va fi înregistrată o nouă cerere pentru un mare protest național în Piața Victoriei din București în data de 17 noiembrie 2021.
Totodată, în cadrul întâlnirii de la Guvern asociațiile patronale au primit promisiunea că șoferii profesioniști vor fi exceptați de la măsura carantinei, însă la finalul ședinței de Guvern, Prim-Ministrul a declarat în conferința de presă că decizia de carantinare a șoferilor profesioniști nu depinde de Guvern, ci de specialiști, urmând ca mâine să aibă loc o întâlnire cu Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat. Solicităm excluderea șoferilor profesioniști de la măsurile de carantină pentru a evita ca în perioada următoare să apară întreruperi ale lanțurilor de aprovizionare.
Legat de RCA, Guvernul are programate discuții cu ASF pentru a se asigura că procedura de clasificare a asiguraților cu risc ridicat de la BAAR funcționează în mod real pentru a preveni derapajele din piață. Reamintim că în cazul în care un client primește de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul N) mai mari față de tariful de referință, aferent segmentului de risc din care face parte, este încadrat în categoria asiguraților cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Astfel, acesta se poate adresa BAAR pentru o ofertă RCA.
Reamintim că România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE. Transportul rutier și activitățile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?