Unde se modernizează calea ferată

Unde se modernizează calea ferată

Ministerul Transporturilor (MT) a anunţat, pe Facebook, sâmbătă, care este stadiul lucrărilor pe Coridorul IV paneuropean la lucrări care vizează modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare şi creşterea vitezei la 160 km/h.


„Pe şantierele feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu (2b) se fac terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă. Lucrările includ construirea mai multor poduri, podeţe, tuneluri, modernizarea staţiilor, dar şi implementarea sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (European Railway Traffic Management System - n.r.)”, au scris reprezentanţii MT, pe Facebook.

La finele lunii mai 2017, Compania Naţională de Căi Ferate şi Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat cele două contracte pentru reabilitarea unor secţiuni feroviare situate pe Coridorul IV paneuropean, respectiv reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV paneuropean) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa. Valoarea contractelor se ridică la 3,45 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, anunţa atunci CFR.

Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care două peste râul Mureş) şi a 64 de podeţe, construirea unui tunel de 603 metri lungime, lucrări civile în 11 staţii de cale ferată (inclusiv halte şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR).

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.