Un mare stat eșuează în încercarea de a trece la camioane electrice Recomandat

Un mare stat eșuează în încercarea de a trece la camioane electrice

Canada rămâne în urma colegilor săi la nivel mondial în ceea ce privește trecerea la vehicule grele cu emisii zero, se arată într-un raport recent al Clean Energy Canada.


În timp ce țări precum SUA și cele din Uniunea Europeană își accelerează tranziția, doar 2% din camioanele și autobuzele noi vândute în Canada în 2023 erau cu emisii zero, comparativ cu 9% la nivel global.

Statul California conduce cu 17% din vânzările de vehicule comerciale noi provenind din modele cu emisii zero, în timp ce UE a stabilit standarde de emisii ambițioase pentru vehiculele grele.

Raportul sugerează că Canada s-a concentrat în principal pe autoturismele electrice, neglijând sectorul vehiculelor comerciale, care are un impact disproporționat asupra emisiilor. Deși aceste vehicule reprezintă doar 17% din parcul total de vehicule al Canadei, ele sunt responsabile pentru 37% din emisiile din transporturile țării.

O atenție deosebită acordată beneficiilor economice ale electrificării evidențiază faptul că politicile bazate pe cerere ar putea stimula producția locală și ar putea ajuta companiile canadiene să se extindă și să exporte.

Un studiu realizat în 2022 de Clean Energy Canada a estimat că realizarea unui procent de 35% de vânzări de vehicule medii și grele fără emisii în Canada până în 2030 ar putea contribui cu 829 de milioane de dolari la PIB-ul țării și ar crea 6 800 de locuri de muncă.

Industria reacționează deja la oportunitățile oferite de vehiculele cu emisii zero, numărul producătorilor care oferă astfel de vehicule în America de Nord aproape triplându-se între 2020 și 2023. Cu toate acestea, ritmul de adoptare în Canada rămâne lent, potrivit raportului.

Clean Energy Canada face referire la un studiu realizat în 2021 de Lawrence Berkeley National Lab, care a constatat că un semiremorcă electric cu o autonomie de 375 de mile ar putea obține un cost total de proprietate cu 13% mai mic în comparație cu un model diesel, economisind 200.000 de dolari pe o durată de viață de 15 ani. Deși prețul inițial al autocamioanelor electrice nu a ajuns încă la paritatea costurilor cu cele diesel, stimulentele federale și provinciale contribuie la compensarea acestor costuri.

Pe larg AICI


GEORGE NIȚĂ STAREA TRANSPORTURILOR


FORD TRUCKS LANSARE F-LINE
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.