Transportul în vremea COVID: șoferii sunt exploatați, plătiți cu 600 euro pe lună, fără siguranță sanitară Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Companiile de transport rutier exploatează pandemia de Covid-19 pentru a exploata, apoi, șoferii de camioane. Șoferii au circulat cu salarii reduse și nu li s-a garantat sănătatea și siguranța în Europa, a dezvăluit o anchetă publicată de https://www.itfglobal.org/.
Noul raport dezvăluie faptul că traficul de persoane este în creștere în transportul european. De asemenea, se fac abuzuri șocante asupra drepturilor șoferilor, a declarat secretarul general al ITF, Stephen Cotton.
„Cu mult înainte de apariția pandemiei de Covid, industria europeană de transport rutier a fost afectată de exploatarea șoferilor și de abuzuri ale drepturi ale omului. Pandemia a adâncit aceste abuzuri. Acest raport arată cum abuzurile au fost exacerbate de pandemie ”, a declarat Cotton.
Ancheta a relevat faptul că unele firme de transport exploatează lipsa controalelor și aplicarea legilor de către autorități, lucru care s-a întâmplat cu atât mai pregnant în timpul pandemiei.
Interviurile cu șoferii au descoperit practicile de exploatare din industria transporturilor și abuzurile la care au fost supuși șoferii ca urmare a crizei Covid-19, inclusiv:
Șoferi din Ucraina, Belarus, Uzbekistan, Turcia, Filipine și alte țări din afara UE, sunt angajați cu contracte din Europa de Est, în ciuda faptului că lucrează aproape exclusiv în Europa de Vest.
Șoferii sunt obligați să semneze contracte în limbi pe care nu le pot cunosc.
Șoferilor li se plătesc salarii fixe medii de aproximativ 100-600 euro pe lună.
Angajatorii duc grupuri de șoferi cu microbuzul în Europa de Vest pentru a începe munca.
Șoferii sunt obligați să se odihnească, să doarmă, să mănânce și să locuiască în vehiculele lor luni întregi.
• Șoferilor li se oferă documente false legate de statutul lor în cadrul companiei.
• Conducătorii auto sunt amenințați cu violența și sancțiunile financiare dacă alertează autoritățile cu privire la timpii de conducere și de odihnă, siguranță, plata și alte probleme.
• Companiile de transport exploatează criza Covid-19 pentru a reduce prețurile de transport și plata șoferilor.
Conducătorii auto au puțin sau deloc echipament individual de protecție (EIP).
• Excepțiile de la reglementările privind timpul de conducere și de odihnă (din timpul pandemiei de COVID) au permis angajatorilor să constrângă șoferii să lucreze peste prograam.
Șoferii, fiind obligați să rămână în vehiculele lor, nu aveau acces la apă curată, toalete sau instalații de salubrizare funcționale.
• Șoferii nu primesc remunerați cât timp sunt bolnavi
Desigur, nu toate companiile de transport procedează așa cum se arată în raport.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?