Transportatorii, scutiți de o parte din taxele de drum în Austria Recomandat

Transportatorii, scutiți de o parte din taxele de drum în Austria

Austria a decis noi schimbări în ceea ce privește transportul rutier de mărfuri, odată cu noua taxă de drum pentru vehiculele grele de marfă, începând cu 2024.

 Teama de creșterea bruscă a taxelor de drum pentru camioane a fost mare în Austria, țara care ține România și Bulgaria blocate la granița Schengen, unde șirurile interminabile de camioane așteaptă cu zilele să treacă granița pentru a ajunge la destinațiile din țările vecine.

Astfel, în conformitate cu Directiva UE privind taxarea rutieră, din 2024 și Austria va trebui să se perceapă, pe lângă actuala taxă rutieră bazată pe kilometraj, o suprataxă pentru emisiile de CO2 legate de trafic. Cu toate acestea, în Guvernul de la Viena a decis că taxa de drum pentru un camion clasic de patru tone cu patru axe va crește în medie "doar" cu 7,4 %.

Pentru a obține această creștere moderată sub rata inflației din anul precedent, ministrul austriac al Transporturilor, Leonore Gewessler, a recurs la un truc, ca să spunem așa.

Pentru a nu fi considerată un factor de stimulare a inflației, guvernul federal a suspendat valorificarea pentru 2024. Cu toate acestea, industria transporturilor plătește taxe rutiere mai mari, bazate pe kilometraj, dar sub o altă denumire.

Acest lucru se datorează faptului că tarifele de taxare vor fi majorate cu noua suprataxă CO2, care înlocuiește clasificarea anterioară în funcție de standardele de emisii Euro și care, de fapt, trebuie să fie adăugată la taxa anterioară de utilizare a infrastructurii pe kilometru parcurs.

"Scutire" pentru transportatori


Eliminarea ajustării la inflație cu 8,6% și pentru taxele de drum și taxele speciale "reprezintă o ușurare a costurilor pentru membrii noștri", scrie Camera austriacă de Comerț în declarația sa cu privire la Legea federală privind taxele rutiere, care a fost supusă examinării parlamentare timp de numai șase zile lucrătoare. Totuși există șanse mari ca taxa Europeană să fie impusă și în Austria din 2025.

Reacțiile au fost pe măsură de critice. Provincia Tirol, care este afectată în special de traficul greu de mărfuri, a criticat "sprijinul financiar disproporționat pentru camioanele nepoluante" conținut în lege, deoarece "contravine obiectivului principal de a consolida transferul modal către calea ferată". Aceasta face aluzie la reducerea de 75 la sută pentru vehiculele cu emisii zero, adică camioanele electrice, stabilită în proiectul de lege, care, însă, va intra în vigoare abia din 2028. La acea dată, camioanele alimentate cu baterii sau cu hidrogen vor circula pe scară largă pe autostrăzi și autostrăzi.

Camera Federală a Muncii își formulează îngrijorările mult mai tranșant, respingând reducerea taxei de drum de 75 la sută ca fiind "lipsită de obiectivitate": Reducerea taxei de utilizare a infrastructurii este considerată "un stimulent" pentru achiziția de camioane fără emisii, dar este contrară transferului preconizat al transportului de marfă către calea ferată.

Suprataxa pentru emisiile de CO2 legate de transport nu va face ca traficul de mărfuri grele să fie mai prietenos cu clima. Conform planului etapizat începând cu 2024, Austria nu va atinge nici măcar o valoare de 70 de euro pe tona de CO2 începând cu 2026. Astfel, Austria utilizează doar o mică parte din posibilitățile oferite de Directiva UE privind tarifele rutiere, care permite o suprataxă de CO2 de până la 200 de euro pe tonă.

Ca o comparație, Germania își majorează cu 15,8 cenți, începând din decembrie 2023, taxa de drum pentru camioanele cu patru axe din clasa de emisii Euro-6, care până acum era semnificativ mai mică, în timp ce Austria va percepe o suprataxă de CO2 de doar 3,87 cenți pe kilometru în 2024, care va ajunge la 9,04 cenți până în 2026. Astfel, Austria va lăsa pe drumuri în această perioadă aproximativ 2,3 miliarde de euro, susțin experții de mediu de la AK, bani care ar fi necesari de urgență pentru extinderea transportului public. De fapt, Austria ar câștiga doar 940 de milioane de euro din suprataxa CO2. "În consecință, Austria renunță la 1,3 miliarde de euro - și majoritatea acestora pentru companii străine", se arată în comunicatul Camerei Muncii din Austria.

Cine plătește factura

Bineînțeles, factura pentru această suspendare trebuie plătită, în cele din urmă, de către automobiliști și contribuabili. Compania de stat pentru autostrăzi și autostrăzi va pierde venituri cumulate de 1,5 miliarde de euro până în 2029. Excedentul anual va fi decimat cu circa 160 de milioane de euro în 2024, iar peste ani deficitul se va acumula până la 1,2 miliarde de euro, calculează Asfinag în comunicatul său privind proiectul de lege. Astfel, crește nivelul datoriei, în timp ce programul de construcții rămâne neschimbat, iar costurile de construcție cresc (cu opt până la nouă procente).


VERSUS S03E01


CAMION FEST CEFIN 2023
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.