STUDIU Câte camioane diesel, electrice, cu hidrogen trebuie să ai într-o flotă să fii eficient? Recomandat

STUDIU Câte camioane diesel, electrice, cu hidrogen trebuie să ai într-o flotă să fii eficient?

Un studii științific calculează costurile și emisiile de CO2 pentru transportul cu camioane.

Transportul de mărfuri va continua să se bazeze pe camioane pentru mult timp de acum înainte. Mulți lucrează pentru a face flotele de camioane mai ecologice.

O echipă din Chicago (SUA) și Klagenfurt a creat un model matematic care ia în considerare atât costurile de transport, cât și impactul asupra mediului. Folosind America de Nord ca studiu de caz, echipa calculează „câte vehicule de fiecare tip - diesel, electrice sau pe bază de hidrogen - trebuie să achiziționeze o companie de transport și în ce regiuni ar trebui acestea să fie amplasate”, explică Christian Truden de la Universitatea din Klagenfurt.

În revista „Transportation Research C ”, cercetătorii demonstrează modul în care modelul duce la economii în ceea ce privește costurile flotei și emisiile. În curând, vor fi integrați și alți factori de influență pentru camioanele cu baterii electrice și hidrogen electric.

Studiul foarte complex este AICI

TIR Magazin văm prezintă câteva concluzii.

Am propus problema de proiectare a rețelei de servicii cu gestionarea flotei și a emisiilor (SND- FEM).

Această problemă ia în considerare deciziile de gestionare a flotei cu privire la numărul de vehicule de fiecare tip (diesel, electrice, cu hidrogen) pe care ar trebui să le achiziționeze un transportator, precum și regiunile în care acestea ar trebui să funcționeze. Impactul acestor decizii la nivelul flotei asupra serviciilor pentru clienți este surprins prin modelarea explicită a rutei transporturilor și a vehiculelor, recunoscând în același timp consumul de resurse limitate la bord (energie electrică, motorină, hidrogen).

Astfel, problema prescrie, de asemenea, decizii de reaprovizionare a resurselor, cu recunoașterea explicită a faptului că emisiile și costurile asociate cu reaprovizionarea resurselor pot varia în funcție de regiune.

Impactul asupra mediului al deciziilor legate de problemă este surprins printr-o contabilizare detaliată a emisiilor „de la cap la coadă” (Well-to-Wheel - WtW).

Propunem o formulare MIP (Mixed Integer Programming) a problemei și luăm în considerare două obiective: (i) costul transportului și (ii) emisiile WtW.

În cele din urmă, pe baza unui studiu de caz, bazat pe date colectate cu atenție din surse guvernamentale și industriale, am studiat potențialul de a include noi tehnologii de transmisie în flotele de camioane grele pentru a reduce atât costurile, cât și măsurile de performanță ale flotei bazate pe emisii.

Luând în considerare mai multe flote diferite, am observat că, pe lângă deciziile privind traseele și realimentarea, și atribuirea camioanelor la terminale se modifică în funcție de diferitele obiective. În plus, am observat că kilometrajul alocat diferitelor modele de tracțiune se poate modifica pentru a realiza economii de costuri sau de emisii.

În diferite configurații ale flotei, am observat schimbări nu numai în planificarea rutelor și în realimentarea resurselor, ci și în alocarea tractoarelor la terminale, atunci când au fost luate în considerare cele două obiective. În plus, au existat ajustări notabile ale distribuției kilometrajului între diferitele tehnologii de tracțiune, indicând eforturile de reducere a costurilor sau a emisiilor.


SCHMITZ OKTOBERFEST 2024


GEORGE NIȚĂ STAREA TRANSPORTURILOR
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.