SPANIA: ÎNCHISOARE PENTRU MANIPULAREA TAHOGRAFULUI Recomandat

SPANIA: ÎNCHISOARE PENTRU MANIPULAREA TAHOGRAFULUI

Dacă până acum, sancțiunea pentru manipularea unui tahograf era doar una economică, cu noile măsuri puse în aplicare, în spania această încălcare a legii devine infracțiune și aduce pedepse cu închisoarea.

Potrivit transporteprofesional.es, Parchetul spaniol pentru Siguranța Rutieră a trimis către toate organismele de supraveghere și inspecție a traficului și a transporturilor (de stat și autonome) procedurile care trebuie urmate în cazurile de manipulare frauduloasă a tahografului, după sentința Cuții Supreme, care consideră că anumite acțiuni trebuie procesate pe canale penale și nu numai cu sancțiuni economică.
Acest lucru înseamnă că, de acum înainte, sancțiunile pentru manipularea unui tahograf vor duce la închisoare, dacă se demonstrează că un tahograf a fost manipulat pentru a încerca să înșele autoritățile din trafic.
În acest sens, acțiunea de a manipula un astfel de echipament se extinde la următoarele acțiuni: amplasarea magneților, duplicarea senzorilor de mișcare, hacking-ul software-ului tahograf sau utilizarea unor carduri diagrame contrafăcute sau carduri de șofer pe numele altei persoane sau companii.

Hotărârea Curții Supreme din Spania
Curtea Supremă consideră că manipularea frauduloasă a unui tahograf care are drept consecință modificarea registrelor instrumentului, realizată cu scopul de a eluda controalele polițienești și administrative, se încadrează la infracțiunea de fals într-un document oficial.
Pentru înregistrarea datelor esențiale ale tahografului, Înalta Curte le ia în considerare pe cele referitoare la timpii de conducere și de odihnă, viteza și identitatea șoferului.
Procurorul Camerei de Coordonare a Siguranței Rutiere, Bartolomé Vargas, a explicat această nouă măsură care este cuprinsă într-o hotărâre a Curții Supreme emisă pe 15 ianuarie 2020. Această hotărâre indică faptul că documentul extras din tahograf „trebuie luat în considerare, în scop juridic-penal, ca document oficial, întrucât tahograful și măsurătorile acestuia nu au alt scop decât controlul transportului rutier de către organele administrative. Prin urmare, de acum încolo, manipularea tahografului va fi pedepsită cu până la trei ani de închisoare”.
După cum a indicat procurorul, ancheta nu se va limita numai la șofer, ci și la proprietarul, managerul sau angajatul companiei care deține vehiculul sau atelierul care efectuează manipularea menționată. Astfel, cercetarea s-ar putea concentra pe a afla dacă angajatorii sunt la curent cu aceste practici și dacă le permit cu scopul ca șoferul să conducă peste program.
Bartolomé Vargas a dat asigurări că va contacta Direcția Generală a Traficului, Direcția Generală Transporturi Terestre, Direcțiile de Transporturi, asociațiile patronale și sindicatele pentru a le informa despre măsură și pentru a întocmi un protocol de acțiune.

Părerea patronatelor
Confederația Spaniolă a Transportului de Marfă (CETM) consideră că „această măsură va servi la prevenirea fraudei care dăunează grav companiilor de transport și sectorului în general, ceea ce deteriorează profesia și prezintă un risc pentru siguranța rutieră. Urmărirea acestui tip de infracțiuni și înăsprirea pedepselor pot fi o soluție pentru înfricoșarea infractorilor, întrucât asumând pedepse cu închisoarea, aceștia sunt mai susceptibili de a evita comiterea infracțiunii. De asemenea, companiile de transport vor fi motivate pentru a efectua un control exhaustiv al tahografelor și pentru a se asigura că șoferii respectă timpii de conducere și de odihnă ”.
CETM susține, de asemenea, că există garanția legală maximă în întregul proces de sancționare, astfel încât „numai adevăratul responsabil cu manipularea tahografului este cel care poartă consecințele, întrucât vorbim despre pedepse cuprinse între șase luni și trei ani de închisoare, ceea ce poate duce la descalificarea managerului de transport și la dispariția companiei”.


Ce este sancționat
Printre procedurile de manipulare frauduloase pe care procurorul le consideră infracțiune, se enumără următoarele:

- Modificări tehnice ale parametrilor de calibrare în anvelope sau cutia de viteze;
- Amplasarea magneților;
- Duplicarea senzorilor de mișcare;
- Hack al software-ului tahografului;
- Utilizarea unor diagrame falsificate sau în numele unui alt șofer.

Cine poate fi infractorul
Parchetul poate atribui infracțiunea de manipulare următoarelor persoane sau figuri:

- conducător auto;
- firmă de transport;
- atelierul în care ar fi fost instalat mecanismul de manipulare;
- firma de încărcare, care a contractat transportul de marfă.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.