VIDEO Șofer, captiv de 7 zile într-o groapă cu tot cu camion. De ce nu poate fi scos? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
- Video
Autoritățile încă se străduiesc să salveze un șofer de camion în vârstă de 74 de ani, care a fost prins într-o groapă masivă din estul prefecturii Saitama începând cu 28 ianuarie.
Cea mai mare provocare pentru operațiune, aflată acum în a șaptea zi, este că dolina continuă să se extindă, complicând eforturile de salvare.
„S-ar putea să fie nevoie de mai mult timp pentru salvarea (persoanei) și refacerea (drumurilor)”, a declarat Motohiro Ono, guvernatorul din Saitama, la începutul unei reuniuni a grupului de lucru deschisă presei duminică seara.
Groapa măsura inițial aproximativ 5 metri lățime și 10 metri adâncime atunci când a înghițit camionul șoferului într-o intersecție aglomerată din orașul Yashio, în dimineața zilei de 28 ianuarie.
Cu toate acestea, duminică avea aproximativ 40 de metri lățime și 15 metri adâncime din cauza eroziunii continue și a prăbușirilor secundare.
Solul din zona afectată s-a dovedit extrem de fragil, ceea ce face nesigură intervenția salvatorilor în interiorul gropii și în zona înconjurătoare. Pompierii au încercat să ajungă la șofer în timpul unei operațiuni inițiale de salvare, la scurt timp după deschiderea gropii, dar au fost nevoiți să se retragă când doi membri ai echipajului au fost răniți de pământul care a căzut de sus când se aflau în groapă.
Șoferul, care a răspuns salvatorilor imediat după ce a căzut în groapă, nu a mai fost auzit de când camionul s-a scufundat și mai mult în pământ, mai târziu, pe 28 ianuarie.
De atunci, accentul s-a mutat pe îndepărtarea cu grijă a resturilor pentru a ajunge la șofer, deși progresul rămâne lent și plin de riscuri. Utilizarea utilajelor grele trebuie să fie limitată, deoarece prăbușirile ulterioare ar putea răni mai multe persoane și ar putea îngropa șoferul înainte ca acesta să poată fi salvat.
Ca răspuns, autoritățile au construit o pantă de 4 metri lățime și 30 de metri lungime, astfel încât utilajele grele să poată intra în groapă pentru a îndepărta resturile. Pentru a stabiliza solul moale, echipele au pulverizat var, deși prezența unor conducte de apă subterane deteriorate a complicat procesul.
Apa care se scurge din conductele deteriorate face ca apa de canalizare și noroiul să se acumuleze în dolină, îngreunând și mai mult excavarea. Operatorii de salvare pompează apa, dar persistă îngrijorarea cu privire la o altă posibilă prăbușire.
În plus față de conductele de canalizare, prin zona afectată trec și conducte de gaz, ceea ce prezintă riscul unor scurgeri sau explozii. Echipele de intervenție monitorizează îndeaproape nivelurile de gaz și consolidează panta pentru a atenua pericolele potențiale, limitând viteza operațiunilor.
Rezidenții care locuiesc în apropiere au fost rugați să evacueze, iar aproximativ 1,2 milioane de persoane din zonele învecinate au fost rugate să economisească apa pentru a reduce presiunea asupra canalizării subterane, deja compromisă, scrie presa japoneză
Incidentul a atras comparații cu prăbușirea gropii din 2016 din prefectura Fukuoka, unde un crater lat de aproximativ 30 de metri și adânc de 15 metri s-a surpat în timpul construcției metroului. Autoritățile din Fukuoka au reușit să astupe gaura în 24 de ore, umplând-o rapid cu un amestec de nisip și ciment, și au reparat complet pagubele în decurs de o săptămână.
Cu toate acestea, condițiile instabile din dolina din Saitama împiedică utilizarea unor tehnici similare de reparare rapidă. Spre deosebire de incidentul de la Fukuoka, în care a fost vorba doar de repararea gropii, în cazul de la Saitama este vorba de salvarea unei persoane blocate, ceea ce necesită o abordare mai lentă și mai delicată.
Un alt factor care întârzie progresul este procesul birocratic. În Fukuoka, reparațiile au fost efectuate de aceeași firmă de construcții care s-a ocupat de proiectul metroului, ceea ce a permis o acțiune rapidă. În cazul Yashio, conform Asahi Shimbun, oficialii trebuie să treacă prin proceduri formale de contractare pentru a asigura companiile responsabile de lucrările de restaurare, ceea ce încetinește operațiunile.
Video
Articole înrudite
- Un camion s-a răsturnat, altul a ajuns într-o casă
- Un camion s-a răsturnat, a lovit o țeavă de gaz și două imobile
- Un camion a lovit un autoturism în județul Alba
- Vremea rea face victime. Un camion a derapat
- Șefii Companiei de Investiții Rutiere și-au triplat indemnizațiile: De la 8.000 la 27.000 lei