Și Spania începe linșajul transportatorilor români! Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Pe modelul Germaniei, Franței și Belgiei, Guvernul spaniol a aprobat, vineri, 26 mai 2017, Decretul-Lege Regal 9/2017, care deschide calea pentru abuzarea transportatorilor din estul Europei.
Oficial, acest decret transpune în legislația spaniolă Directivele Europene 2014/67/UE și 96/71/CE privind detașarea lucrătorilor, inclusiv a celor din transportul rutier.
Sub pretextul unui control mai bun al condițiilor angajaților a terțe țări care lucrează și operează în Spania, noile reglementări îi protejează de fapt pe patronii și șoferii autohtoni de firmele și conducătorii auto din Est.
Sistemul impus de Guvernul Spaniol prevede obligativitatea, pentru toate companiile străine care detașează lucrători în Spania, să respecte anumite cerințe, care le ridică artificial costurile de operare.
Ca în cazul Franței, firmele de transport au obligația de a anunța autoritatea spaniolă a muncii despre angajații care își desfășoară activitatea pe teritoriul acestei țări.
În acest sens, compania de transport străină trebuie să desemneze un reprezentant în Spania, pentru a ține legătura cu autoritățile, pentru a pregăti documentația cerută și pentru a răspunde în fața autorităților de orice încălcare a legislației. O altă modalitate prin care sunt crescute în fals costurile de operare ale firmelor de transport est-europene!
Șoferilor din estul Europei li se îngrădește încet, încet, accesul pe piețele occidentale. Noul decret vizează identificarea și pedepsirea firmelor vestice care creează firme în țările din Est, la care angajează șoferi cu care lucrează în Vest (de exemplu, Jost Group).
Țările occidentale au pornit o ofensivă împotriva companiilor care lucrează pe teritoriul lor, dar plătesc impozite și taxe în țări din estul Europei.
De asemenea, creșterea în sondaje a mișcărilor populiste îi obligă pe politicienii de la putere să dea semnale clare că nu sunt dispuși să sacrifice locurile de muncă ale cetățenilor propriilor țări pentru a satisface idealul european al liberei circulații a forței de muncă.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua