Șeful CNAIR s-a certat cu constructorii de pe Autostrada Sebeș - Turda, aflată în mare întârziere

Șeful CNAIR s-a certat cu constructorii de pe Autostrada Sebeș - Turda, aflată în mare întârziere

Echipa de monitorizare, condusă de Directorul General al CNAIR, Mariana Ioniță, a făcut marți o vizită inopinată pe pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș - Turda.

Constructorul Aktor a fost luat pe neașteptate, fiind constatate, pe lotul 2 al autostrăzii, „oganizare deficitară, mobilizare slabă, activitate sub cea din graficul de execuție”. Conducerea CNAIR l-a mustrat pe antreprenor, solicitându-i n program zilnic al lucrărilor care va fi monitorizat permanent.

„Echipa de monitorizare a constatat o oganizare deficitară, mobilizare slabă, activitate sub cea din graficul de execuție prezentat și asumat de antreprenor. Conducerea CNAIR a atenționat anteprenorul asupra obligațiilor sale contractuale și a solicitat un program zilnic al lucrărilor care va fi monitorizat permanent”, transmite CNAIR.

 Echipa a mers apoi pe lotul 1 al A10, unde constructor este italianul Pizzarotti. Potrivit CNAIR, aici mobilizarea a fost acceptabilă.

„Vizita inopinată a conducerii CNAIR a continuat și pe lotul 1 al Autostrazii #SebeșTurda. Mobilizarea este acceptabilă, dar poate fi îmbunătățită, cu atât mai mult cu cât benefiarul și-a îndeplinit toate obligațiile, chiar și cele financiare. Menționăm că, pe lotul 1, conducerea companiei s-a întâlnit și cu subantreprenorii și prestatorii de servicii pentru a identifica soluțiile necesare în activitatea de pe șantier”, mai arată CNAIR.

 Pe lotul 2, se demolează lucrările executate anii trecuți

Asociaţia Pro Infrastructură, ONG care monitorizează lucrările de infrastructură rutieră, a anunţat că pe Sebeş - Turda, lotul 2, s-a trecut la demolarea lucrărilor deja efectuate.

Advertisement

Reprezentanții asociației susțin că lucrările executate în ultimii ani, care nu au fost protejate la timp, sunt acum demolate, pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda.

„Pe Sebeş-Turda lotul 2 meşterul Manolis demolează lucrări executate în ultimii ani ce nu au fost protejate la timp. Aşa cum am spus în repetate rânduri în ultimele luni, haosul generalizat de pe şantier, mobilizarea necorespunzătoare şi managementul dezastruos al grecilor de la Aktor a transformat acest tronson de autostradă într-o veritabilă ruşine naţională. În lipsa asfaltului şi a sistemului de scurgere a apelor care să protejeze terasamentele, balastul stabilizat sau taluzuri, constructorul este nevoit să refacă din nou şi din nou autostrada, asemenea eroului Sisif din mitologia greacă.

Deşi contractul este semnat din 2014 cu termen de finalizare în 2016, în ritmul actual de muncă este greu de crezut că tronsonul de autostradă se va finaliza în anul 2021. Ne exprimăm speranţa că Aktor nu va mai obţine contracte de infrastructură de transport în România, fiind evident că nu deţine capacitatea organizatorică şi umană să ducă la bun sfârşit proiecte de o asemenea anvergură”, a informat Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit ultimelor date publicate de CNAIR, la 25 iulie stadiul fizic al lucrărilor de pe lotul 1 era de 89,5% şi se menţine angajamentul de finalizare a construcţiei la data de 30 noiembrie 2020. Acelaşi termen este asumat în continuare şi de constructorul lotului 2, unde construcţia a ajuns la 71,15%. Cele două loturi au în total o lungime de circa 40 de kilometri. (monitorulcj.ro)

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.