SE LICITEAZĂ CENTURA ORAȘULUI ZALĂU, PROMISĂ ÎN URMĂ CU UN DECENIU

SE LICITEAZĂ CENTURA ORAȘULUI ZALĂU, PROMISĂ ÎN URMĂ CU UN DECENIU

O nouă promisiune vine de la Ministerul Transporturilor. Altele, multe și vechi, nu au fost onorate.

„Astăzi, 24.12.2019, a fost validat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP) Anunțul de participare pentru reluarea procedurii de achiziţie publică Proiectare și execuție Varianta de ocolire a municpiului Zalău.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru constructţa Variantei de ocolire a municipiului Zalău, între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, în lungime de 5,535 km, care include şi proiectarea şi execuţia a 5 viaducte şi 2 poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C.
Valoarea estimată a contractului este de 188.349.210,81 lei fără TVA.
Durata contractului este de 90 luni: 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie ofertată de operatorul economic desemnat câştigător.
Data limită de depunere a ofertelor este 14 februarie 2020”, anunța CNAIR.

E nevoie de demolat case
Seria de promisiuni neonorate pentru acest proiecte de infrastructură rutieră a fost menționată în presă.
În urmă cu zece ani, locuitorii din Zalău au fost anunţaţi că vor avea o şosea de centură. În 2010 a fost gata primul tronson, iar lucrurile s-au oprit aici. Cei care aleg să meargă pe această primă bucată de drum sunt direcţionaţi tot prin oraş. Contractul de lucrări pentru construirea primilor 9,6 kilometri de drum a fost derulat în perioada martie 2008-septembrie 2010, finanţarea în valoare de peste 50 milioane de lei fiind asigurată prin programul PHARE, dar şi cu fonduri de la bugetul naţional şi local. S-au blocat în poligon. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Zalău, investiţia, ce prevede crearea unei centuri rutiere cu o lungime totală de 15,5 kilometri a fost împărţită în două etape, întrucât valoarea maximă a ajutorului care putea fi obţinut prin PHARE era de 6,6 milioane de euro, iar bugetul local nu putea acoperi diferenţa de bani necesară.
Primul tronson începe înainte de intrarea în Zalău dinspre Satu Mare şi se încheie la intrarea în Aghireş. De acolo ar trebui să continue tronsonul al doilea, care să permită traficului greu să se îndrepte pe E81, prin crearea unui tunel prin Munţii Meseş, lung de 2,4 kilometri. Din 2010, însă, de la finalizarea primei etape, lucrurile stagnează. Şi asta pentru că investiţia s-a lovit de problema poligonului de tragere, aflat pe traseu. Lipsa unei şosele ocolitoare dă bătăi de cap şoferilor, care sunt nevoiţi să parcurgă cei 8 kilometri cât are oraşul de la un capăt la altul în mai mult de o jumătate de oră”.
În mai 2019, s-a anunțat că, pentru demararea lucrărilor etapei a doua din proiectul centurii rutiere ocolitoare Zalău, trebuie mai întâi să fie declanșată procedura de expropriere. Sunt vizate 123 de imobile proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrării, conform unui proiect de hotărâre de Guvern.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.