Schema ajutorului de stat pentru achiziția de camioane electrice Recomandat

Schema ajutorului de stat pentru achiziția de camioane electrice

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de organism delegat pentru fondurilor alocate României din Fondul pentru modernizare (FM) pentru eficiența energetică în sectorul transporturilor, a anunțat Schema de ajutor de stat privind sprijinirea investițiilor destinate achiziției de vehicule cu emisii zero pentru transportul rutier și modernizării vehiculelor pentru transportul feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare pentru a se califica drept vehicule nepoluante sau vehicule cu emisii zero.

Schema de ajutor de stat vizează investițiile pentru achiziția vehiculelor cu emisii zero destinate transportului rutier și modernizarea vehiculelor utilizate în transportul feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare pentru reducerea emisiilor poluante. Aceasta este finanțată prin Fondul pentru Modernizare și urmărește tranziția către mobilitatea verde, în conformitate cu obiectivele Pactului Verde European și țintele stabilite prin pachetul „Fit for 55”.

Scopul principal este sprijinirea operatorilor de transport pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES), prin achiziția vehiculelor nepoluante și modernizarea flotelor existente. Schema contribuie la atingerea obiectivului de 80.000 de vehicule grele electrice în UE până în 2030 și o reducere de 90% a emisiilor din transporturi până în 2050, comparativ cu 1990.

Sunt eligibile în cadrul acestei scheme proiectele care se încadrează în una dintre cele două submăsuri, după cum urmează:

Submăsura 1: achiziția vehiculelor grele de marfă, respectiv o dubită sau un camion, cu o greutate brută proiectată fără încărcătură mai mare de 3,5 tone, alimentate de o baterie electrică care poate fi încărcată și reîncărcată numai prin conectarea la o sursă externă de energie electrică pentru a se califica drept vehicule cu emisii zero;

Submăsura 2: modernizarea vehiculelor pentru transportul feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare pentru a se califica drept vehicule nepoluante sau vehicule cu emisii zero.

Schema se adresează operatorilor de transport rutier, feroviar, maritim și pe căi navigabile interioare din România.

Bugetul total alocat schemei este de 300 de milioane de euro, disponibil prin Fondul pentru modernizare pentru perioada 2024-2029. Bugetul mediu anual este estimat la 120 milioane de euro, iar valoarea maximă a finanțării pentru un beneficiar nu poate depăși 15 milioane de euro. Cheltuielile neeligibile vor fi suportate integral de către beneficiar.

Ce spune SCHEMA

(10) Transportul este responsabil pentru un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, camioanele și alte vehicule grele reprezentând 26%, astfel este necesară o transformare semnificativă a sectorului transporturilor rutiere către vehicule cu emisii zero, în vederea atingerii țintelor stabilite la nivelul Uniunii Europene de cel puțin 80.000 de camioane cu emisii zero până în 2030 și o majoritate de camioane cu zero emisii până în 2050.

Metoda de calcul a diferențelor de preț pentru achiziția de vehicule pentru transportul rutier pentru a se încadra în categoria vehiculelor cu zero emisii.

Diferența de preț = (prețul de achiziție al vehiculului cu zero emisii ) - (costul de referință al unui HGV diesel echivalent) unde prețul de achiziție al vehiculului cu zero emisii și costul de referință al HGV diesel echivalent nu includ TVA sau alte deduceri suplimentare.

DESCARCĂ AICI DOCUMENTUL INTEGRAL, ÎN FORMAT .PDF


CARAVANA SCANIA XT


SCHMITZ OKTOBERFEST 2024
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.