ROMÂNIA: ȘOFERII PROFESIONIȘTI ÎNLOCUIȚI CU INDIENI ȘI PAKISTANEZI Recomandat
- Scris de Administrator
- Imprimare
Reacțiile nu încetează să apară după o declarație incendiară făcută de Ion Lixandru, vicepreședintele Asociației Române pentru Logistică-ARILOG, în cadrul conferinței "ZF Auto&Logistica 2017", care a avut loc, pe 21 mai, la București.
Lixandru a agitat spiritele când a anunțat că, împreună cu alți membri ai Coaliției pentru Dezvoltarea României, a făcut în mod oficial solicitări autorităților de la noi pentru reglementarea posibilității angajării de imigranți din țări ca Siria, Pakistan sau India pe posturile de șofer de camion.
Vicepreședintele ARILOG a declarat că aceasta este unica soluție de rezolvare pentru moment a gravei crize de șoferi profesioniști cu care se confruntă în acest moment firmele de transport din România.
„Orice sector de activitate îşi poate găsi angajaţi profesionişti dacă aceştia sunt atraşi cu un pachet de interese suficient de bun: condiţii de muncă, salarizare, siguranţa slujbei în timp.
Sigur, aceasta este teoria, în practică numai dinamica şi dezvoltarea unui sector de activitate pot asigura şi resursele necesare.
Încă două idei pe acest subiect:
- se vehiculează de un timp şi varianta de avarie în care vor fi acceptaţi şoferi, evident calificaţi în această meserie cu certificatele legale, dintre cetăţenii imigranţi -sirieni, indieni, pakistanezi- care îndeplinesc legal condiţiile pentru acordarea dreptului la muncă în România. Sigur, este contingentat în România numărul de permise de muncă ce se pot acorda. Dar, în zona de transport, angajatorul este condiționat de obținerea certificatului de pregătire profesională care, deocamdată, nu poate fi obținut decât printr-un examen în limba română. Ceea ce este imposibil de realizat. Trebuie modificate normele pentru ca aceștia să obțină certificate de calificare. Personal, nu agreez ideea dar, în situaţia în care toate reglementările legale sunt îndeplinite, poate fi o soluţie aplicabilă.
- pe termen mediu şi lung, România va trebui să adopte politicile de pregătire profesională cu finanţare după modelul european, în care Comitetelor Sectoriale care există deja să li se permită să-şi exercite cu adevărat rolul pentru care au fost înfiinţate.”, ne-a declarat, pe această temă, Constantin Isac, vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, într-un interviu mai amplu publicat în ediția din iunie 2017 a revistei TIR.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?