România și Moldova, singurele țări prietenoase cu camionagii din Ucraina Recomandat

România și Moldova, singurele țări prietenoase cu camionagii din Ucraina

În timp ce Ucraina luptă pentru supraviețuire împotriva invaziei Rusiei, se confruntă cu înjunghierea pe la spate din partea vecinilor săi presupuși prieteni din Vest, scrie analistul Edward Lucas pentru CEPA.

Camionagii polonezi au blocat trecerile rutiere cu Ucraina din 6 noiembrie. Acum șoferii de camion din Slovacia, ajutați de unguri, blochează Vyšné Nemecké, singura trecere de la granița dintre Slovacia și Ucraina pentru camioane grele . Deși se presupune că proviziile medicale, militare și alimentare refrigerate sunt scutite, haosul afectează toate transporturile. Peste o mie de camioane au rămas blocate zile întregi, în cozi care se întind pe kilometri.

Acest lucru afectează Ucraina din punct de vedere economic, militar, politic și psihologic. Privit de la distanță, este aproape de neînțeles. Ucrainenii luptă și mor nu doar pentru propria lor libertate și securitate, ci și pentru viitorul tuturor europenilor. Înfrângerea lor ar însemna dezastru pentru toți: NATO, UE și statele membre ale acestor organizații. Dar cel mai mare și imediat preț ar fi plătit de Europa Centrală și de Est. Colapsul Ucrainei ar însemna un număr imens de refugiați și tulburări economice. Mai rău, țări precum Ungaria, Polonia și Slovacia ar deveni noile state de primă linie, suportând povara subversiunii și provocărilor rusești și, prin urmare, ar fi perspective riscante pentru orice străin care se gândește la comerț și investiții.
Săpând un pic mai adânc, îngrijorările devin mai clare. Șoferii polonezi de camioane au familii de întreținut și afaceri de condus. Ei susțin că sunt afectați de concurența reducerilor de prețuri din partea ucrainenilor, care au combustibil mai ieftin și lucrează sub reguli mai puțin restrictive în ceea ce privește gestionarea timpului de lucru. Polonezii se plâng, de asemenea, că funcționarii vamali ucraineni îi tratează incorect, determinând camioanele goale poloneze și pe ale altor țări din Uniunea Europeană să aștepte pentru ceea ce ar trebui să fie o autorizare vamală instantanee, în timp ce vehiculele ucrainene încărcate pleacă primele.

Doar România și Moldova rămân prietenoase și de încredere.

Cu un leadership politic puternic, toate acestea ar putea fi rezolvate. Problemele legate de cozile de camioane la granița ucraineano-poloneză ar putea fi rezolvate în câteva ore printr-un summit ministerial sincer și constructiv. Durerea economică resimțită de șoferii polonezi de camioane și ai altor țări ar necesita asistență țintită: exact tipul de problemă în care Uniunea Europeană ar putea fi de ajutor.

Dar nu este o coincidență faptul că aceste dispute de lungă durată au izbucnit într-un moment în care climatul politic este cel mai puțin favorabil. Polonia este afectată de incertitudine politică, după alegerile din octombrie, deoarece partidul Lege și Justiție, minoritar, dar încă la guvernare, încearcă să blocheze coaliția condusă de Donald Tusk să preia funcția. În Slovacia, viitorul guvern condus de Robert Fico ascunde un resentiment profund față de Ucraina. Atitudinea ostilă a guvernului ungar față de autoritățile de la Kiev este notorie. Dintre vecinii imediați ai Ucrainei, doar România și Moldova rămân prietenoase și de încredere, scrie Edward Lucas.

Lipsește cu desăvârșire puterea politică și viziunea. UE se lamentează de pe margine de blocada tot mai mare de la frontiera sa externă. Ea ar trebui să ia măsuri ferme. Germania, care a fost mult timp gigantul adormit al continentului, este tot mai departe de a-și asuma orice fel de conducere. În anii precedenți, Statele Unite ar fi putut fi dispuse să intervină pentru a rezolva ceea ce, din punctul de vedere al Washingtonului, par a fi dispute microscopice. Dar factorii de decizie de acolo sunt ocupați cu Israel/Gaza, China și alte probleme.

Lipsa de acțiune a celor care se ocupă de securitatea Europei le dă frâu liber celor care vor să o distrugă. În Polonia, partidul de extremă-dreapta Konfederacja a sărit în mod oportunist pe vagonul camionagiilor. Ideea că ucrainenii sunt corupți, trădători și nerecunoscători este pompată pe rețelele de socializare. Aceeași propagandă alimentează resentimentele istorice înăbușite cu privire la masacrele din timpul războiului.
Dacă nu merge cu apelurile la solidaritate, atunci să ne gândim la interesul propriu. Cei care nutresc nemulțumiri reale sau imaginare despre ucraineni ar trebui să se întrebe cum se vor descurca dacă Rusia câștigă și sistemul care îi menține în siguranță și liberi se sparge. Ar prefera să fie camionagii în Belarus?

În timp ce ei se gândesc la această întrebare, ucrainenii îngheață, sângerează și mor, avertizează Lucas.

Viceprim-ministrul Ucrainei, ministrul pentru Reintegrarea Teritoriilor Ocupate, Irina Vereșciuk a declarat că economia ucraineană este „ostatica” blocării punctului de control de la granița țării cu Polonia. „Blocada de la granița cu Polonia durează de o lună. <...> Polonezii au luat economia ucraineană ostatică“, a scris ea pe canalul său de Telegram.
(adevarul.ro)


I LOVE DRACULA EP.01


ASCET SERVICE FORD TRUCKS

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.