Propunere ȘOC a UE: Camioanele se pot conduce de la 17 ani cu însoțitor Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Noile norme UE privind permisele de conducere nu vor include, cel mai probabil, verificări obligatorii ale stării de sănătate pentru persoanele în vârstă, dar vor include numeroase modificări care îi vor afecta pe noii participanți, pe șoferii de vehicule electrice și pe șoferii de vehicule grele.
Protestul organizațiilor de persoane în vârstă a fost acceptat.
Cu un "nu" clar din partea statelor membre ale UE, planul raportorului responsabil din Parlamentul European de a introduce controale medicale obligatorii pentru șoferii cu vârsta de peste 70 de ani a fost pentru moment suspendat.
Multe detalii ale noilor norme privind permisele de conducere pentru toate statele membre ale UE sunt încă deschise, deoarece Parlamentul European și guvernele UE trebuie să ajungă la un compromis. Cu toate acestea, este clar că multe lucruri se vor schimba atât pentru șoferii mai în vârstă, cât și pentru cei mai tineri. O prezentare generală a unora dintre cele mai importante măsuri planificate.
Noul examen pentru permisul de conducere
Examenul pentru obținerea permisului de conducere urmează să fie adaptat la viitorul e-mobilității. În viitor, conducătorii auto începători vor trebui să se familiarizeze din ce în ce mai mult cu vehiculele electrice și cu vehiculele cu transmisie automată în timpul formării lor.
În cazul în care examenul este apoi finalizat pe unul dintre aceste vehicule, nu va fi necesar un examen suplimentar pentru o extindere la motoarele cu combustie cu cutie de viteze manuală. Cu toate acestea, trebuie să se participe la un curs de formare de șapte ore.
Permisul de conducere L-17, care este deja posibil în Austria, va fi implementat în întreaga UE. O nouă prevedere este aceea că, începând cu vârsta de 17 ani, camioanele pot fi conduse, dar cu o persoană însoțitoare. De asemenea, vârsta minimă ar putea fi redusă în întreaga UE pentru șoferii de autobuz, o ocupație care se confruntă cu o lipsă de personal. În prezent, vârsta este de 21 de ani.
Categorii de vehicule noi
Oricine va obține în viitor un permis de conducere de categoria B va putea conduce și vehicule electrice de până la 4250 de kilograme. Limita actuală este de 3500 de kilograme. Acest lucru este menit să țină cont de greutatea mai mare a vehiculelor electrice din cauza bateriei grele. Se discută, de asemenea, despre un permis de conducere B și B-plus în funcție de categoria de greutate.
Se discută reguli mai stricte pentru tinerii șoferi în primii ani de la obținerea permisului de conducere. Este vorba despre o perioadă de probă mai lungă, în care limita de alcool este stabilită de facto la zero. În Austria, perioada de probă pentru permisele de conducere L17 și A1 durează deja până la vârsta de 21 de ani, cu o limită de alcoolemie de 0,1 în loc de 0,5. Pentru această fază ar putea fi adăugată o limită de viteză de 90 km/h, deși acest lucru este încă extrem de controversat. ARBÖ, de exemplu, susține că astfel de restricții ar fi "inaplicabile". Astfel, ar fi necesară amendarea șoferilor care conduc cu peste 90 km/h în loc de 130 km/h permisă în mod normal, de exemplu.
Revocare și reînnoire
Odată cu digitalizarea permiselor de conducere, urmează să fie introdusă și o retragere simplificată la nivel european pentru vitezomanii cronici și șoferii în stare de ebrietate. Permisul de conducere trebuie reînnoit la fiecare 15 ani, așa cum se întâmplă deja în Austria. Șoferii mai în vârstă ar trebui să își poată reînnoi permisul la fiecare cinci ani. Totuși, fără un control obligatoriu al stării de sănătate. În schimb, statele membre ar putea să se mulțumească cu o autoevaluare din partea șoferilor. Aceștia ar trebui să declare, de exemplu, pe un formular, că sunt încă apți fizic și psihic pentru a conduce, scrie Die Presse