PRODUCĂTORII DE CAMIOANE ȘI UE NU SE ÎNȚELEG ÎN PRIVINȚA COTELOR DE POLUARE Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Propunerea Comisiei Europene de a impune o reducere cu 15% a emisiilor de CO2 emanate de camioane până în 2025 este extrem de ambițioasă, potrivit asociației de profil ACEA (European Automobile Manufactures), care a declarat că un obiectiv de 7% ar fi mai "realist", având în vedere tehnologiile disponibile în prezent.
UE a dezvăluit, pentru prima dată în luna mai 2018, obiectivul comunității europene de a diminua emisiile de dioxid de carbon pentru camioane. Măsura este parte a unei abordări în două etape care va conduce, în 2030, la reducerea emisiilor de CO2 cu 30%.
"Toate sectoarele trebuie să contribuie la îndeplinirea angajamentelor noastre în materie de climă în temeiul Acordului de la Paris", a declarat comisarul pentru climă Miguel Arias Cañete, insistând că obiectivul intermediar pentru 2025 poate fi atins cu tehnologia existentă.
Amenzi mari
Industria (ACEA) este deosebit de îngrijorată de sancțiunile prevăzute pentru producătorii de camioane în cazul în care obiectivele privind emisiile de CO2 nu sunt îndeplinite.
Producătorii spun că UE și-a definit obiectivele din 2025 și 2030, prin compararea emisiilor de CO2 ale vehiculelor de tip van cu cele ale camioanelor, măsurate în grame de CO2 pe kilometru. Cu toate acestea, ACEA spune că "această comparație este înșelătoare, deoarece un camion mai greu care transportă o încărcătură mai mare poluează în mod diferit față unul mai ușor".
Asociația arată că amenzile încep de la 7.000 de euro, iar aceste valori ar putea duce spre faliment industria camioanelor. "Nu sunt pur și simplu mașini mari", susține ACEA, respingând abordarea Comisiei ca fiind prea simplistă. "Vehiculele grele sunt instrumente de afaceri deținute de profesioniști care, în scopuri comerciale, caută întotdeauna cel mai performant vehicul, ținând cont de consumul de combustibil și eficiență", spune ACEA.
Olanda vrea cifre mai ambițioase
Bas Eickhout, deputat european din partea Partidului Verzilor, a cerut o acțiune UE hotărâtă în ceea ce privește poluarea motoarelor diesel și a cerut înăsprirea obiectivului propus de Comisie de reducere a emisiilor de CO2 la 25% până în 2025, pentru se ajunge până la 45 %, în 2030.
Această poziție este susținută de un grup de patru țări UE -inclusiv Olanda, Irlanda, Lituania și Luxemburg- care au trimis o scrisoare Comisiei la începutul acestui an, solicitând un obiectiv de scădere a poluării a emisiilor de CO2 pentru camioane la cel puțin 24% pentru 2025 și 35-45% pentru 2030. Franța a solicitat, de asemenea, "obiective ambițioase", dar nu a dat cifre specifice.
Cote impuse de camioane electrice
De asemenea, deputatul olandez a solicitat "o pondere minimă obligatorie pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii reduse pentru fiecare producător, atât pentru 2025, cât și pentru 2030". Până la acea dată, el spune că toate autobuzele noi introduse pe piața UE ar trebui să aibă emisii zero.
"Piața camioanelor cu livrare regională și urbană cu emisii zero se schimbă repede", spune Eickhout în raportul său, arătând că aceste vehicule vor atinge paritatea costurilor cu cele pe motorină în Europa "în următorii cinci ani".
Există un "interes clar din punct de vedere ecologic și economic de a comercializa astfel de vehicule de îndată ce acestea sunt disponibile", spune Eickhout.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?