PRIMUL CAMION FĂRĂ ȘOFER A ÎNCEPUT SĂ FACĂ LIVRĂRI

PRIMUL CAMION FĂRĂ ȘOFER A ÎNCEPUT SĂ FACĂ LIVRĂRI

Compania Einride din Suedia testează un camion fără șofer, acesta începând deja să livreze mărfuri pe un drum public din Suedia.

Camionul este echipat de producătorul de tehnologie NVIDIA. Camionul electric inteligent nu are nici măcar loc fizic pentru șofer.
Einride a început să opereze camionul electric pe un drum public aflat într-o zonă industrială din Suedia, urmând ca testele să se desfășoare până la sfârșitul anului 2020, scrie CNN.
Permisiunea ca un camion, în totalitate autonom, să opereze pe un drum public constituie o premieră la nivel mondial.

Platformă autonomă de conducere
Camionul „T-Pod” este supravegheat de la distanță de un operator, care poate prelua controlul dacă este necesar. Alte companii au realizat astfel de teste pe drumurile publice, având însă un șofer în interiorul vehiculului.
Camionul de 26 de tone este echipat cu camere, radare și senzori 3D, care îi conferă un grad de conștientizare de 360 de grade a împrejurimilor sale.
Construit de Einride, acesta utilizează o platformă autonomă de conducere realizată de NVIDIA (NVDA), iar sistemele sale sunt conectate printr-o rețea 5G. Camionul electric are o autonomie de 200 de kilometri şi poate atinge viteza de 85 de kilometri pe oră, în perioada de testare putând rula însă doar cu 5 kilometri pe oră.
Autonomia unui astfel de vehicul ar putea reduce costurile de transport cu aproape 60%. Întreprinderile din întreaga lume sunt încântate de perspectiva unor camioane care nu necesită șoferi, având în vedere criza tot mai mare a acestora.

Soluție la penuria de șoferi
Companiile de transport au nevoie de aproximativ 60.000 de șoferi. În Europa, există 150.000 de slujbe de șofer neocupate, potrivit Transport Intelligence.
"Această zi reprezintă o piatră de hotar majoră în istoria transporturilor pentru a crea o soluție de transport sigură, eficientă și durabilă, bazată pe autovehicule electrice autonome. Vehiculul are potențialul de a reduce emisiile de CO2 în transportul rutier de mărfuri cu până la 90%", a declarat Robert Falck, CEO și fondator al Einride la ieșirea camionului pe drum.
Conceptul este, de asemenea, o previzualizare a modului în care ar putea arăta și funcționa camioanele fără șofer, pe care industria de logistică le vrea pe drumurile publice, cât și în cadrul propriilor complexe industriale. Nu este prea greu de imaginat că zeci de astfel de camioane vor opera între depozitele dintr-un mic oraș în câțiva ani. Camioanele vor fi capabile să navigheze prin semafoare și intersecții simple, dar într-un mediu de conducere foarte real, scrie autoweek.com.
Ar trebui ca șoferii de camioane să fie îngrijorați pentru slujbele lor începând din acest an? Nu. Dar, într-un deceniu sau două, cel puțin în țările care o permit, industria de transporturi va fi foarte deschisă tehnologiei autonome.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.