PRECEDENT. COMISIA EUROPEANĂ CERE RENUNȚAREA LA LIMITAREA TIMPULUI ÎN CARE POȚI PARCA Recomandat

PRECEDENT. COMISIA EUROPEANĂ CERE RENUNȚAREA LA LIMITAREA TIMPULUI ÎN CARE POȚI PARCA

 Începând cu 1 iulie 2018, Danemarca a introdus pentru camioane obligația de a parca maximum 25 de ore în zonele publice de odihnă aflate în proprietatea statului pe rețeaua de autostrăzi.

Pentru nerespectarea obligației de a se încadra în acest timp limitat sau pentru parcarea ilegală pe drumurile municipale și de stat se aplică amenzi de până la 2000 DKK, iar pentru parcarea pe bretelele de intrare/ieșire pe/de pe autostrăzi amenda este de aproximativ 3000 DKK, anunța acum ceva vreme Uniunea națională a Transportatorilor Rutieri din România–UNTRR.

Amenzile, din 2019
Prin noul Acord privind Legea Finanțelor, s-au alocat mijloace separate pentru aplicarea eficientă a restricției de parcare pe care Direcția Rutieră o va prelua de la poliție. Cu toate acestea, poliția va continua să fie cea care va fi responsabilă cu controlul pe autostrăzi și va rămâne responsabilitatea poliției de a impune restricția efectuării odihnei de 45 de ore în cabină de către șofer.
Această nouă regulă privind obligația de parcare limitată a intrat în vigoare la 1 iulie 2018. Cu toate acestea, amenzile vor trebui introduse printr-un amendament legislativ care urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2019.

Europa se opune
Lucrurile au luat o întorsătură spectaculoasă, câteva săptămîni în urmă, atunci când Comisia Europeană a decis că impunerea acestei perioade este un abuz. Măsura a fost decisă după o plângere a Uniunii Patronale pentru Transport și Logistică din Polonia (TLP) privind reglementările daneze care limitează perioada de parcare a camioanelor la 25 de ore.
Comisia susține că „această limită de timp afectează în principal operatorii de transport care tranzitează Danemarca, ceea ce constituie o discriminare bazată pe naționalitate și care este ilegală în temeiul tratatelor UE”.
Limita va face imposibilă respectarea reglementărilor UE privind timpul de odihnă și timpul de lucru al șoferilor de camioane. În consecință, acest lucru va avea un impact negativ asupra siguranței pe șosele.

Proteste și de acasă
Nici transportatorii danezi nu sunt de acord cu noile măsuri care limitează perioada petrecută de șoferii de camioane în parcare. Ei susțin că noile reglementari nu respectă realitățile din transportul internațional și vor duce la o reducere a numărului de transporturi din/spre Danemarca.
Măsura Danemarcei a încercat să combată nomadismul șoferilor de camion și, de asemenea, să limiteze sau chiar să suprime posibilitatea șoferilor de a-și face timpii de odihnă în camion. Această inițiativă a fost îmbrățișată de mai multe state occidentale.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping