Plângeri penale. Grupul Renault este acuzat că a produs motoare defecte Recomandat

Plângeri penale. Grupul Renault este acuzat că a produs motoare defecte

Grupul Renault este acuzat că a produs motoare pe benzină 1.2 TCe și DIG-T, în perioada octombrie 2012 - iunie 2016, care s-ar face vinovate de supraconsum de ulei, ceea ce ar cauza o uzură prematură a motorului.

Luni, pe 5 iunie, 2.000 de proprietari de automobile Renault, Dacia şi Nissan din Franţa urmează să depună o plângere penală împotriva Renault Group și Nissan la tribunalul din Nanterre (Hauts-de-Seine), a anunțat vineri, 2 iunie, avocatul reclamanţilor.

Potrivit avocatului Christophe Leguevaques, plângerea va fi depusă pentru „înşelătorie, punerea în pericol a vieţii, escrocherie şi practici comerciale înşelătoare”.

„Până în prezent sunt aproape 2.000 de persoane (1.789 mai exact). Şi având în vedere că înscrierile continuă ne puteam aştepta la o cifră mai mare. Nu mai este vorba de o simplă dispută între un gigant şi o persoană izolată”, a adăugat acesta.

Problema sunt motoarele pe benzină 1.2 TCe sau DIG-T, produse de Renault în perioada octombrie 2012 – iunie 2016. Acestea s-ar face vinovate de supraconsum de ulei, ceea ce ar cauza o uzură prematură a motorului, a spus avocatul.

„Unul din reproşurile aduse Renault este că joacă o ruletă rusească cu securitatea utilizatorilor”, a spus Christophe Leguevaques, relatează AFP.

Printre automobilele care ar putea avea probleme din cauza acestui motor se numără Renault Captur, Clio IV, Kadjar, Mégane 3, Scénic 3; Dacia Duster, Dacia Lodgy; Nissan Juke sau Qashqai. Asociaţia pentru protecţia consumatorilor UFC-Que Choisir susține că a avertizat cu privire la aceste motoare încă din anul 2019. O acțiune colectivă a fost lansată în ianuarie 2022.

Compania și-a exprimat, la rândul său, punctul de vedere. Un purtător de cuvânt al Renault a insistat că producătorul auto francez „nu a încetat niciodată să examineze solicitările care i-au fost adresate. Cererile care au fost primite au făcut obiectul unei examen atent al elementelor constitutive şi a fost oferit un răspuns”.

Renault susține că vehiculele echipate cu astfel de motoare rămân „sigure şi conforme cu reglementările în vigoare”.

Aproximativ 400.000 unităţi din motoarele vizate, produse la Valladolid (Spania) şi Sunderland (Marea Britanie), echipează autovehicule Renault, Dacia sau Nissan.

În Franța, aproximativ 133.050 de vehicule au fost echipate cu astfel de motoare.

Șeful grupului auto francez Renault a mulţumit vineri, 26 mai, Guvernului din Italia pentru că se opune normelor Euro 7. Totodată, Luca De Meo a susținut că acestea vor distrage industria auto de la electrificare.

Anunțul șefului Renault a venit în contextul în care statele membre UE şi Parlamentul European urmează să negocieze în acest an noile reglementări „Euro 7”, care îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon.

De asemenea, normele Euro 7 sunt concepute să abordeze particulele poluante rezultate din frâne şi anvelope. Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare la 1 iulie 2025, pentru autoturisme şi utilitare, iar doi ani mai târziu şi pentru autobuze şi camioane.


VERSUS S03E01


SCHMITZ CARGOBULL S.KOE IN ROMANIA

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.