PACHETUL DE MOBILITATE–PARAGRAFUL ESENȚIAL CARE DEFINEȘTE „ZIUA DE LUCRU” Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Când se va aplica legea care va impune transportatorilor să respecte sistemul de salarizare a statului prin care trece camionul?
Negocierile privind Pachetul de mobilitate sunt în desfășurare, deci întrebarea rămâne deschisă. Cu toate acestea, să aruncăm o privire asupra a ceea ce urmează să vină, adică asupra reglementărilor propuse înainte de vacanța de vară. Acestea indică faptul că, după trei zile de muncă efectuate într-o anumită țară, se aplică legile (muncii) locale. Am cerut experților să explice ce înseamnă asta. Se pare că această prevedere nu este pe placul transportatorilor.
Restrângerea detașării
Proiectul de Pachet privind mobilitatea prevede că statele membre nu aplică dispozițiile privind salariul minim și concediul anual, inclusiv tariful suplimentar pentru șoferii care efectuează transporturi internaționale, atunci când perioada de detașare pentru a lucra pe teritoriul lor este mai mică sau egală cu 3 zile pe parcursul unei luni calendaristice.
Potrivit reprezentatului deputatului european Danuta Jazłowiecka, Iwona Kasprzyk, această prevedere se referă la "3 zile cumulate, nu zile consecutive". Cu alte cuvinte, nu este vorba despre 3 zile petrecute la rând într-o țară, ci, de 3 zile petrecute într-o lună oricând într-o anumită țară.
Generalizarea detașării
În cazul în care perioada de detașare a fost mai lungă de trei zile, statele membre ar putea solicita aplicarea dispozițiilor mai sus menționate "pe întreaga detașare a lucrătorilor pe teritoriul lor".
Deputații europeni au făcut chiar calcule detaliate despre condițiile în care se ia în considerare întreaga zi și când se va aplica, de exemplu, o jumătate de zi. În biroul politicienilor polonezi, există o indicație clară a modului în care sunt calculate orele:
• perioada zilnică de muncă pentru mai puțin de șase ore petrecute pe teritoriul statului membru gazdă este considerată a fi o jumătate de zi de muncă,
• durata zilnică de muncă de cel puțin șase ore pe teritoriul statului membru gazdă este considerată o zi întreagă,
• pauzele, perioadele de repaus și perioadele de pregătire petrecute pe teritoriul statului membru gazdă sunt considerate perioade de lucru.
Marea necunoscută
Acestea, desigur, sunt doar sugestii. După vacanță, deputații europeni se vor reîntâlni pentru a relua lucrările la Pachetul de mobilitate, astfel încât s-ar putea dovedi că unele modificări vor fi introduse. Sau, poate, șoferii vor fi eliminați de la aplicarea regulilor de Mobilitate. Această din urmă posibilitate, după cum spun experții, este puțin probabilă.
Se așteaptă, de asemenea, că vor exista diferite amendamente, inclusiv privind regula celor trei zile. Politicienii discută deja dacă o zi ar trebui să se refere la cel puțin 9 sau 12 ore de muncă, nu la 6 așa cum se propune în prezent.
De asemenea, nu se știe ce tipuri de transport vor fi acoperite de regulile de detașare. Deputații europeni nu au îndoieli că aceste norme ar trebui să includă cabotajul. În cazul transportului internațional, până acum nu există o unanimitate.
Concluzie
Dacă propunerea bazată pe cele trei zile intră în vigoare, transportatorii se vor confrunta cu poveri birocratice fără precedent. Ei vor trebui să urmărească exact cât timp își petrec șoferii în afara țării lor. De îndată ce șoferul stă mai mult de trei zile într-o țară, acesta va fi supus reglementărilor locale privind, printre altele, concediul, salariul minim, indemnizațiile sau contractele colective.
Nu este surprinzător faptul că mulți transportatori au considerat birocrația excesivă ca fiind principala lor preocupare atunci când va fi decisă soarta Directivei privind detașarea. Reprezentanții companiilor din Europa Centrală și de Est s-au temut de acest lucru. Este interesant, totuși, că unii deputați europeni din Occident par să nu știe că reglementările vor afecta și companiile din țările lor.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?