OFICIAL. UE impune reducerea emisiilor de CO2 cu 30% pentru camioane

OFICIAL. UE impune reducerea emisiilor de CO2 cu 30% pentru camioane

Miniștrii mediului din Uniunea Europeană au convenit asupra unui standard mai strict de emisii pentru camioane.

Până în 2025, noile camioane și autocare ar trebui să emită cu 15% mai puțin CO2 decât în 2019, iar, până în 2030, procentul ar trebui să fie de 30%.
Cele 28 de state membre susțin, de asemenea, o clauză de revizuire, în 2022, care oferă posibilitatea de a introduce noi obiective pentru 2035 și 2040.

Cu 54 de milioane de tone de CO2 mai puțin
„Programul va economisi aproximativ 54 de milioane de tone de CO2 între 2020 și 2030. Aceasta echivalează cu emisiile totale de CO2 anuale ale Suediei“, a spus ministrul Mediului din Austria, Elisabeth Köstinger, pe Twitter. Austria a deținut, anul trecut, Președinția UE.
Țări, cum ar fi Suedia, au solicitat o reducere mai mare, iar altele, cum ar fi Germania, care au un mare sector auto, s-au opus unor standarde prea stricte. Europa trebuie să reducă emisiile de gaz de seră cu cel puțin 40%, până în 2030, față de 1990 -o dispoziție prinsă în Acordul privind schimbările climatice de la Paris-, directivă la care trebuie să se subordoneze, de asemenea, transportul rutier. Vehiculele grele reprezintă 27% din emisiile de CO2 generate de transportul rutier și 6% din totalul emisiilor de CO2 din UE.

Zeci de mii de locuri de muncă în joc
Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a făcut campanie pentru o reducere mult mai mică a procentului de emisii de carbon pentru vehiculele grele de transport rutier și anume cu 7%, până în 2025, și cu 16%, până în 2030.
Potrivit lui ACEA, posibilitățile de a electrifica în acest moment camioanele sunt mult mai puține decât în cazul autoturismelor și acest lucru nu poate funcționa decât pe distanțe scurte în interiorul orașelor, dar nu și pentru transportul rutier pe distanță lungă. Există temeri că noile standarde privind emisiile de CO2 vor costa zeci de mii de locuri de muncă.

UE reprezintă un exemplu
Este pentru prima dată când UE va stabili limite pentru emisiile de CO2 pentru camioane, spre deosebire de țări precum Statele Unite, China, Japonia și Canada, care nu au făcut acest lucru.
Negocierile vor începe la începutul anului viitor pentru a găsi un compromis cu Parlamentul European, care, mai ambițios, urmărește atingerea unui obiectiv de reducere a emisiilor de 35% până în 2030.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.