Nouă superbranduri NU merg la salonul Auto de la Frankfurt
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
De la Salonul Auto de la Frankfurt vor lipsi noua marci ale caror vanzari totale reprezinta o cincime din masinile noi care se vand pe continent. Daca pana acum 2-3 ani rar o marca mare absenta de la Geneva, Paris sau Frankfurt, in prezent tot mai multe marci considera ca nu are rost sa investeasca milioane de euro in standuri la celebrele saloane. Marcile aleg evenimentele proprii separate sau unele mult mai dinamice.
Cele noua marci care vor lipsi de la Salonul Auto care se tine in septembrie la Frankfurt sunt Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot si Volvo. Vanzarile cumulate ale acestor marci reprezinta 20% din masinile noi care se vand anual in Europa.
Ceea ce pana acum doi-trei ani parea de neconceput acum se intampla tot mai des. Marile companii nu mai vad un castig prin participarea la cele mai mari saloane auto europene fiindca bugetele cheltuite acolo nu se reflecta pe masura in vanzari. In plus, tot mai multi clienti aleg ce masina sa isi ia dupa ce se documenteaza online.
Pentru un stand mare costurile de participare sunt de ordinul milioanelor de euro, dar totalul poate fi si de peste 10 milioane euro pentru marcile germane care la Salonul Auto de la Frankfurt au standuri uriase, practic cladiri separate.
Marile companii prefera sa faca evenimente separate, inainte de salon, mizand pe faptul ca vor obtine acoperire media mare. Alte branduri prefera sa investeasca in prezenta la evenimente mai spectaculoase, mai dinamice, cum ar fi Festivalul Vitezei de la Goodwood unde participa masini de curse si piloti cunoscuti si impactul pe retelele sociale este mare. De exemplu surse din interiorul Renault spun ca compania a cheltuit peste un milion de lire pentru a participa la festival, notează hotnews.