Ministrul Transporturilor este un IT-ist, fără casă și bani în conturi Recomandat

Ministrul Transporturilor este un IT-ist, fără casă și bani în conturi

Cătălin Drulă, cel propus de USR-Plus pentru funcția de Ministru al Transporturilor, are 39 de ani și este la baza un IT-ist.

Cătălin Drulă este de profesie inginer software. El a urmat în perioada 1999-2002 cursurile Universității din Toronto, Canada, unde a obținut o licență în Informatică (Bachelor of Science in Computer Science), cu media generală 3,93 din 4.
În 2004-2005 a urmat un Stagiu de cercetare pentru teza de master la Institut National Polytechnique de Grenoble, într-un program de schimb cu Universitatea din Toronto. Apoi a obținut un master în Informatică (Master of Science in Computer Science) la aceeași Universitate din Toronto.
A lucrat majoritar în domeniul privat, dar și la stat, fiind consilier de stat la Cancelaria Prim-Ministrului în 2016, pe infrastructură de transport. Din 2016 este deputat USR, ales în circumscripția Timiș, și este membru în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților.
La capitolul ”Activitate civică” din CV-ul său postat pe site-ul Camerei Deputaților, figurează calitatea de fondator și director executiv al Asociației Pro Infrastructură, poziție din care s-a ocupat de ”Monitorizare cetățenească a proiectelor de construcție de infrastructură de transport. Filmări aeriene. Luări de poziție”.

Cătălin Drulă nu are casă, dar are bani în conturi și în acțiuni
Potrivit ultimei sale declarații de avere, deputatul Cătălin Drulă nu are nicio clădire în proprietate, ci doar un teren intravilan la Mogoșoaia, județul Ilfov, cu o suprafață de 1.490 mp.
Autoturismul pe care-l deține este un BMW cam vechi – fabricat în 2012. În schimb, are foarte mulți bani în conturi la bănci și în fonduri de investiții. De asemenea, are sume investite în acțiuni.

A fondat o asociație de infrastructură
În mai 2015, Drulă și alți câțiva membri ai comunității peundemerg.ro fondau Asociația Pro Infrastructura (API), prima asociație din socitatea civilă axată strict pe monitorizarea proiectelor de infrastructură și care, de atunci, a devenit cea mai vizibilă și credibilă voce din domeniu.
„M-am întrebat de ce nu avem autostrăzi şi şosele ca în Occident şi apoi, întrebare după întrebare, am realizat împreună cu alţi prieteni un forum de discuţii, www.peundemerg.ro. De anul acesta ne-am constituit într-un ONG“, spunea Drulă pe atunci.
După căderea guvernului Ponta, în noiembrie 2015, Drulă era unul dintre cei 20 de reprezentanți ai societății civile chemați la Cotroceni la discuții cu președintele Klaus Iohannis. În acele zile, în care se discuta mult despre un guvern de tehnocrați și persoane apolitice, Drulă apărea pe mai multe liste neoficiale ca un posibil candidat la funcția de ministru al Transporturilor.
Odată cu conturarea guvernului Cioloș, Drulă era cooptat în funcția de consilier personal al premierului pe probleme de infrastructură și ceda orice poziție în cadrul asociației Pro Infrastructura.

Reclamat la DNA de angajați ai Companiei de Autostrăzi pentru prea multă transparență

Timp de circa 10 luni cât a ocupat funcția de consilier al premierului Cioloș, Drulă a fost adesea în contre cu conducerea Companiei de Drumuri și cu miniștrii Transporturilor care s-au perdinat pe tema implementării unor proiecte de infrastructură.
Din acea perioadă merită de amintit și un alt episod: Drulă a fost reclamat la DNA de către unii angajați ai Companiei de Drumuri pentru prea multă... transparență. Drulă comunicase pe Facebook care e stadiul proiectelor de pe Centura București.
În octombrie 2016 Drulă renunța la funcția sa de consilier al premeirului Cioloș și anunța că intră în USR și candidează pentru un loc la Camera Deputaților. Drulă a intrat în Parlament și a fost atât membru în Comisia de Transporturi, cât și președinte al Comisiei de pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor.

A fost deputat între 2016 și 2020
Drulă a avut 93 de interpelrăi majoritatea fiind despre stadiul lucrărilor de infrastructură. A fost unul dintre cei mai aprigi critici ai miniștrilor PSD ai Transporturilor (perioada ianuarie 2017 – octombrie 2019).
„Aţi afirmat recent, în şedinţa Comisiei pentru transporturi, că atunci când o să avem autostrăzi, o să avem salarii mari şi vor pleca multinaţionalele. Este o afirmaţie incredibilă. Un ministru al transporturilor ar trebui să fie un campion al infrastructurii şi un susţinător al autostrăzilor. Dumneavoastră, din contră, sunteţi un veritabil ministru antiautostrăzi. Pentru dumneavoastră lipsa autostrăzilor este în regulă, pentru că românii rămân cu salarii mici. Asta este logica PSD privind infrastructura, asta explică de ce nu avem nici drumuri moderne, dar nici salarii decente pentru români. De altfel, mandatul dumneavoastră este un şir de declaraţii sfidătoare, de gafe, de nerealizări, blocaje şi decizii dezastruoase” (iunie 2018).

„Domnule Cuc, infrastructura se construieşte cu profesionişti, cu specialişti în mari proiecte de infrastructură, cu manageri de proiect capabili, cu ingineri şi proiectanţi cu experienţă. Cu gaşca de la partid nu merge! Autostrăzi montane cu politrucii nu vom face vreodată! Aţi găsit la minister, când aţi preluat mandatul, noua Companie de Investiţii Rutiere CNIR. Aveaţi cadrul legal, formalităţile administrative, precum şi un contract de asistenţă tehnică cu Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Autostrăzi a Austriei, care să vă ajute la partea de operaţionalizare. Această nouă companie trebuia să fie acea unitate de elită care să gestioneze proiectele de autostrăzi care să traverseze Carpaţii. Rezultatul, după nouă luni de când aţi preluat mandatul? Zero! N-aţi mişcat niciun deget! CNIR are zero angajaţi astăzi! Asistenţa tehnică gratuită de la una din cele mai performante companii naţionale de autostrăzi, cea austriacă, n-aţi folosit-o! Se pare că nu vă trebuie echipe de profesionişti! Mergeţi înainte cu băieţii de la partid!” (ianuarie 2017)

Prima măsură: angajații din minister, concediați
„De la bun început vreau să vă transmit că aveți în mine un partener. De aceea v-am convocat astăzi să discutăm cum putem să eficientizăm și să profesionalizăm activitatea la nivelul structurilor sau companiilor pe care le conduceți. Este foarte clar pentru toată lumea că din păcate la nivelul fiecărei structuri există persoane care și-au făcut un obicei din a veni la serviciu doar pentru a avea de unde pleca acasă. Aceste persoane dacă nu înțeleg că sunt aici să presteze o muncă în folosul oamenilor și să aducă un plus de valoare echipei, fie ca sunt la Minister, fie că sunt la companii, este cazul să se gândească la schimbarea locului de muncă. Nu mă feresc să fac schimbări și nu mă feresc de reforme”, a declarat Cătălin Drulă.

 

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.