Mașinile second hand înmatriculate într-o singură lună poluează mai mult decât masinile noi înmatriculate în ultimii doi ani

Mașinile second hand înmatriculate într-o singură lună poluează mai mult decât masinile noi înmatriculate în ultimii doi ani

In august varsta medie a masinilor second hand inmatriculate in tara a fost de 12 ani, iar parcul auto national va trece de 6 milioane de vehicule in acest an din cauza numarului extrem de mare de masini rulate ce au intrat in tara dupa eliminarea timbrului de mediu, a spus Gabriel Sicoe, presedintele ACAROM, la o conferinta de presa a PwC. Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) propune un nou timbru de mediu numit Contributie de Mediu pentru Autovehicule (CMA). ACAROM ar vrea ca ITP sa fie obligatoriu la un an pentru masinile mai vechi de 8 ani si pentru cele cu peste 100.000 km, dar si bugete mai mari pentru Rabla si Rabla Plus.

Sicoe spune ca, si in ipoteza ca s-ar afla in stare tehnica perfecta, second-hand-urile inmatriculate intr-o singura luna din 2017 polueaza mediul mai mult decat toate masinile noi inmatriculate in 2016 si 2017.

El spune ca efectele asupra mediului vor fi nefaste din cauza ca in acest an se vor inmatricula peste 500.000 de masini rulate si adauga ca noul timbru de mediu chiar trebuie sa respecte principiul „poluatorul plateste”.

In primele opt luni s-au inmatriculat aproape 380.000 de masini rulate in tara, de sase ori peste numarul de masini noi.

Estimarea ACAROM arata ca in intreg anul 2017 se vor inmatricula in tara 103.000 masini noi si 506.000 rulate, ceea ce inseamna ca parcul auto va trece de sase milioane vehicule. Parcul auto national a ajuns sa aiba o varsta medie de 13,5 ani, cu patru ani peste media UE.

Prin programul Rabla au fost casate peste 550.000 de automobile intre 2005 si 2016, dar tot efectul benefic va fi anulat in acest an prin importurile neingradite de autoturisme rulate, spun cei de la ACAROM.

Asociatia vine si cu propuneri legislative, sustinand introducerea unei Contributii de Mediu pentru Autovehicule (CMA), masura ce ar trebui aplicata tuturor vehiculelor din parcul auto national.

CMA ar putea folosi o formula care ia in considerare norma de poluare Euro (se aplica doar pentru autoturisme cu norma inferioara Euro 4 si pentru cele non-Euro), capacitatea cilindrica si tipul de combustibil folosit. CMA ar fi zero la masini electrice, hibride si la cele Euro 5 si Euro 6.

ACAROM sustine ca in primele opt luni ale anului s-ar fi incasat 415 milioane euro daca CMA ar fi fost in vigoare.

Contributia ar putea fi platita la prima inmatriculare pentru masinile noi si rulate care se inmatriculeaza pentru prima data, sau la reinmatriculare pentru vehiculele deja inmatriculate in tara, dar pentru care nu s-a platit taxa.

Pentru vehiculele care sunt deja inmatriculate, dar care nu-si schimba proprietarul, propunerea este ca taxa sa fie platita inainte de urmatorul ITP, potrivit hotnews.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.