LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR A STAT CEASUL: CE ÎȘI PROPUNE PENTRU ANUL 2015

LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR A STAT CEASUL: CE ÎȘI PROPUNE PENTRU ANUL 2015

După ce revista TIR a semnalat, în ediția trecută, faptul că site-ul CNAIR nu și-a înnoit informațiile de interes public, descoperim, iată, că același lucru se întâmplă la Ministerul Transporturilor.

La capitolul „Proiecte de infrastructură rutieră”, Ministerul Transporturilor ne prezintă:

„Prioritățile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016
Situația infrastructurii rutiere se prezintă astfel: A. în operare (existentă) : - 695 km autostrăzi - 17.000 km drumuri naționale (DN) B. în execuție : - 245 km autostrăzi – în diferite etape, de la proiectare la execuție lucrări - 912 km drumuri naționale - reabilitări de drumuri existente și construcții noi La sfârșitul anului 2016 se vor finaliza : • 245 km autostrăzi • 895 km DN- uri”.

Ce să mai zici?! România are, de fapt, aproape 850 de kilometri de autostradă, iar, la finalul lui 2016, nu s-au finalizat kilometrii preconizați triumfalist de Ministerul Transporturilor.
Minister care ne mai anunță că, în 2016, își propune „realizarea Pasajului de la Domnești, în vederea decongestionării traficului la intersecția str. Prelungirea Ghencea și Centura București”. Lucrările au început, extrem de lent, la finalul anului trecut.
La capitolul „Obiecvtive de investiții”, ceasul Ministerului Transporturilor a rămas în urmă cu doi ani.
Pe 18 februarie 2018 aflăm că se bagă bani la: „Autostrada Sebeș - Turda, Autostrada Transilvania, Autostrada București-Brașov, Centura București – Moara Vlăsiei,
Autostrada Lugoj-Deva (A1)”. Informațiile sunt complet depășite. Ultimele două obiective au fost finalizate, iar la cele dintâi sunt cu mari întârzieri.

O situație similară are loc la CNAIR
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu "dă Raport" în fața populației deși este vorba de o instituție de stat.
CNAIR nu doar că nu reușește să facă autostrăzi, dar nici nu face public modul în care a reușit această contraperformanță. Ultimul raport anual al CNAIR este cel din 2015. Dacă însă vrei să deschizi fișierul „PDF” vei găsi un fișier gol pe care scrie doar "RAPORT ANUAL 2015".
Același lucru se întâmplă dacă vrei să deschizi Raportul anual pe anul 2014. Rapoartele pe anii 2016-2019 lipsesc cu desăvârșire. În schimb, există Rapoarte din 2018 și 2017 de evaluare a modului în care Compania a răspuns cererilor privind infomațiile de interes public.
Ultimele „Reglementări tehnice” sunt din ianuarie 2017 și se vorbește de reglementări din anii '90.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.