La fiecare 8 minute, un camion cu făină, pâine, sucuri, legume sau fructe a intrat în România

La fiecare 8 minute, un camion cu făină, pâine, sucuri, legume sau fructe a intrat în România

Într-o ţară care vor­beşte con­stant des­pre potenţialul său agri­col, im­porturile sunt la fel de constante, iar deficitul co­mercial de alimente şi ani­male vii al României a crescut cu 50% în 2024, ajungând la 5 miliarde de euro. Anul trecut, a­proa­pe 70.000 de camioane au adus produ­se de moră­rit, pâine, patiserie, băuturi, seminţe, legume şi fructe, adică un camion la fiecare 8 minute dintr-o zi, cu toate că suntem în top cinci producă­tori de grâu din Uniu­nea Europeană.

♦ Din cele 187 de transporturi, în medie, dintr-o zi, mai puţin de jumătate sunt verificate fizic, conform legislaţiei UE ♦ Cea mai intensă activitate a fost la punctele de frontieră Albiţa (Vaslui), Galaţi şi Sculeni (Iaşi) ♦ Au fost găsite reziduuri de pesticide peste limita maximă la piersici, gutui, struguri, lămâi, roşii, vinete, ardei, morcovi şi chiar la ceaiul verde ♦ Analiza unor probe de salată verde, suc de mere, porumb şi scorţişoară a arătat că au fost contaminate cu nitraţi, patulină, aflatoxină, deoxinivalenol şi plumb.

Într-o ţară care vor­beşte con­stant des­pre potenţialul său agri­col, im­porturile sunt la fel de constante, iar deficitul co­mercial de alimente şi ani­male vii al României a crescut cu 50% în 2024, ajungând la 5 miliarde de euro. Anul trecut, a­proa­pe 70.000 de camioane au adus produ­se de moră­rit, pâine, patiserie, băuturi, seminţe, legume şi fructe, adică un camion la fiecare 8 minute dintr-o zi, cu toate că suntem în top cinci producă­tori de grâu din Uniu­nea Europeană.

Acum, odată cu ridicarea graniţe­lor şi intrarea în Schengen, transpor­tul devine mai fluid.

„În anul 2024, au fost efectuate controale documentare la import pentru un număr de aproximativ 68.196 de transporturi de produse alimentare de origine nonanimală şi furaje vegetale cu o medie de 187 de transporturi controlate zilnic. Toate transporturile sunt supuse controlului documentar la import şi controlul fizic se realizează pentru un anumit procent de transporturi, care poate ajunge până la 50% în conformitate cu prevederile legislaţie europene“, a explicat dr. Alina Monea.

În fiecare post de control de frontieră îşi desfăşoară activitatea un număr de minimum doi consilieri în tura de lucru. Programul de supraveghere şi control vizează operatorii din industria alimentară de produse de origine nonanimală, care îşi desfăşoară activitatea în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii şi produselor de patiserie, a altor produse alimentare, a băuturilor răcoritoare şi alcoolice, precum şi unităţi de depozitare – alimentare, seminţe, legume fructe.

„Au fost identificate depăşiri ale limitelor maxime admise de pesticide, aflatoxine, oxid de etilenă, etichetare necorespunzătoare la importul produselor alimentare de origine nonanimală şi a furajelor vegetale, iar transporturile la care au fost identificate în neconformităţi au fost respinse la frontieră“, a precizat reprezentanta ANSVSA.

Pe larg AICI


MAN eTGE


BĂNICESCU - VARTA
      

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.