IRU propune măsuri pentru salvarea transportului rutier de mărfuri Recomandat

IRU propune măsuri pentru salvarea transportului rutier de mărfuri

Rezoluție de urgență a IRU „Salvați transportului rutier!”

Adunarea Generală a IRU, organizația mondială a transportului rutier și vocea a peste 3,5 milioane de companii care operează servicii de mobilitate și logistică, solicită guvernelor să abordeze creșterile rapide ale prețurilor la combustibil și să revizuiască politicile de decarbonizare. Pe fondul preocupărilor tot mai mari privind securitatea energetică la nivel mondial, volatilitatea prețurilor la combustibil nu se termină.
Prețurile carburanților au crescut rapid în multe regiuni de la începutul războiului din Ucraina, aproape dublându-se în unele locuri, în special pe continentul european și în America, și provocând dificultăți severe de flux de numerar pentru operatorii de transport rutier. Magazinele și lanțurile de aprovizionare anunță creșteri ale prețurilor și constrângeri privind disponibilitatea produselor din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare care decurg dintr-o industrie de transport rutier care se luptă să răspundă cererii în creștere și să rămână solvabilă. Costurile de mobilitate colectivă pentru oameni au crescut dramatic din cauza presiunii inflaționiste.
Operatorii de transport nu mai sunt capabili să desfășoare servicii de mobilitate și logistică într-un mediu operațional clar și previzibil. În timp ce se confruntă cu acorduri contractuale pe termen lung, firmele mici și mijlocii în special sunt forțate să înceteze să-și mai servească clienții și nu vor putea face investițiile necesare pentru a se conforma cu presiunile venite din partea politicilor de decarbonizare.
Pe lângă utilizarea cât mai bună a legislației existente, guvernele trebuie să acționeze acum.


1. Sprijiniți imediat operatorii de transport rutier și serviciile esențiale pe care le oferă pentru economiile și comunitățile care depind de ei:
a) să facă distincția între utilizarea motorinei în scopuri comerciale și în scop privat;
b) Reducerea taxelor energetice și a accizelor;
c) echilibrarea aprovizionării prin eliberarea rezervelor strategice de petrol și gaze;
d) Sprijinirea fluxului de numerar al operatorului prin amânarea plăților impozitelor și taxelor sociale și încurajarea amânării rambursărilor de împrumut și leasing privat;
e) Sprijinirea noii producții de motorină și GNC/GNL, în special din surse regenerabile;
f) Stabilirea fondurilor de salvare pentru a proteja operatorii de transport rutier de criza combustibililor;
g) Încurajarea unor termeni comerciali mai flexibili pentru contractele operator/client și operator/furnizor de combustibil;
h) Asigurarea accesului la tehnologie inovatoare și de ultimă generație în materie de eficiență a consumului de combustibil.


2. Revizuiți planurile și calendarele de decarbonizare, așa cum sunt prezentate în Green Compact al IRU, inclusive pentru trecerea la combustibili alternativi, logistică eficientă, transport colectiv de pasageri, eficiență a vehiculelor și măsuri de formare a șoferilor:
a) să se asigure condiții de concurență echitabile printr-o taxă unică pe combustibil aplicabilă tuturor transporturilor comerciale pe calea aerului, feroviar, rutier, maritim și pe căi navigabile interioare;
b) Sprijinirea tuturor opțiunilor de combustibil alternativ pentru a reduce dependența de motorină (electricitate verde, biocombustibil, bio GNL, combustibili sintetici etc.); diversificarea și extinderea producției de energie regenerabilă pentru a decarboniza flotele existente și pentru a sprijini piețele de vehicule second-hand mai sustenabile;
c) Implementarea principiului well-to-wheel (wtw) pentru a măsura și a contabiliza corect emisiile de CO2;
d) Revizuirea măsurilor naționale și regionale de decarbonizare, cum ar fi stabilirea prețurilor și standardizarea emisiilor de CO2, pentru a reduce povara financiară și volatilitatea cu care se confruntă operatorii;
e) Reducerea politicilor de denaturare a pieței (taxarea utilizatorilor drumurilor, zone cu zero emisii etc.) dacă nu pot fi garantate soluții alternative fezabile pentru operatori;
f) Investește în transportul colectiv de pasageri și extinde utilizarea camioanelor ecologice pentru a spori mobilitatea și eficiența logistică;
g) Să acorde prioritate subvențiilor pentru energie regenerabilă pentru transportul rutier comercial, din alte sectoare care sunt mai ușor de decarbonizat (de exemplu, energie termică și electrică combinată);
h) Dezvoltarea rețelelor verzi de hidrogen pe distanțe mai mari; să investească în producția de hidrogen în regiunile cu potențial ridicat de energie regenerabilă; și
este pregătită, împreună cu membrii săi, să lucreze cu guvernele, organismele regionale și organizațiile internaționale pentru a implementa acțiunile de mai sus.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.