IRU cere reducerea vârstei minime pentru șoferii de autocar la 18 ani
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Într-o scrisoare adresată Președinției suedeze a Consiliului UE, două organizații importante de transport au cerut revizuirea Directivei UE privind permisul de conducere pentru a reduce vârsta minimă de conducere pentru șoferii profesioniști. Cu referire la șoferii de autocar
Sectorul transportului rutier din UE se confruntă cu o penurie gravă și fără precedent de șoferi, care este de așteptat să se tripleze până în 2026 dacă nu se iau măsuri.
Operatorii din sectorul public și comercial sunt foarte conștienți de această problemă. IRU și Operatorii europeni de transport de pasageri (EPTO), reprezentând operatorii de transport de pasageri deținători de proprietate privată, au cerut viitoarei președinții suedeze a Consiliului UE să se asigure că Directiva UE revizuită privind permisul de conducere stabilește vârsta minimă de conducere pentru șoferii profesioniști de autobuz și autocar la 18 ani.
Vârsta minimă pentru șoferii de autobuz și autocar este între 21 și 24 de ani în majoritatea țărilor UE, o barieră uriașă în atragerea oamenilor la volan imediat după liceu. Vârsta minimă poate varia și într-o țară, în funcție de reglementările locale, scutiri și regulile de licență. De exemplu, poate varia în funcție de distanța, de rutele internaționale, cele naționale și de tipul de certificare deținută de șofer.
Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „În curând, în UE ar putea lipsi aproximativ 100.000 de șoferi de autobuz și autocar. Consecințele unei astfel de nevoi sunt înspăimântătoare. Ar îngreuna serviciile esențiale de mobilitate și ar pune în pericol ambițiile UE de reducere a emisiilor de CO2, deoarece ar duce la o mobilitate colectivă mai mică.
„Folosirea revizuirii în curs a Directivei UE privind permisul de conducere pentru a stabili vârsta minimă pentru toți șoferii profesioniști la 18 ani este o modalitate de a deschide profesia pentru mai mulți tineri”, a adăugat ea.
Articole înrudite
- Un șofer român de camion a condus 30 de ore până în Germania. Ce i-a făcut poliția?
- 200 km de autostrăzi și drumuri expres inaugurate în 2025
- Poliția germană caută șoferul român al unei dube albe. A făcut pagube de 70.000 euro
- Români prinși la furat de motorină în Germania
- Cine a fost de vină în accidentul de camion soldat cu 3 răniți