Industria britanică se poate bloca în lipsa șoferilor de camion Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
O nouă analiză realizată de SNAP, piața digitală a industriei de transport rutier de mărfuri, arată că cererea crescută de livrări online și lipsa de noi șoferi care să se alăture industriei a creat un "punct de cotitură", cu un număr insuficient de șoferi calificați pentru a face față cererii actuale de transport rutier de mărfuri.
Datele relevă că peste jumătate (55%) dintre șoferii de camion au vârste cuprinse între 50-64 de ani, iar vârsta medie în Marea Britanie este de 53 de ani, ceea ce înseamnă că mulți șoferi de camion se vor îndrepta spre pensionare în următorul deceniu.
Myra McPartlin, șefa departamentului comercial al SNAP, spune: "Există de mult timp o provocare în ceea ce privește păstrarea șoferilor de camion în Marea Britanie, iar când combini acest lucru cu provocările cu care se confruntă Brexit și cu o creștere a cererii de servicii de livrare de la pandemie, industria devine în mod natural nesustenabilă. Numărul de șoferi noi în scădere și cel al celor care părăsesc industria înseamnă că ne aflăm într-un punct critic."
Creșterea cererii se datorează în parte afluxului de cumpărături online și de livrări de alimente, datele arătând că, până în 2023, până în prezent, în Regatul Unit au avut loc 39,2 milioane de livrări de mese2 și 24,2 milioane de livrări de produse alimentare, urmând ca aceste cifre să crească la 50,6 milioane și, respectiv, 31,2 milioane până în 2027.
În ciuda nevoii de mai mulți șoferi, cifrele Nomis, furnizate de Oficiul Național de Statistică (ONS), arată că în Marea Britanie au existat cu 6.000 de șoferi de livrări și curierat mai puțin în perioada aprilie 2022 - martie 2023 față de aceeași perioadă a anului precedent.
Iar locurile de muncă în sectorul "transport, logistică și depozite" încă nu sunt în scădere.
În ciuda faptului că este mai mic decât maximul istoric din 2021, numărul de locuri de muncă disponibile este în creștere, cu 150 la sfârșitul lunii mai, 166 la sfârșitul lunii iunie și 169 la sfârșitul lunii august.
Myra McPartlin, șefa departamentului comercial al SNAP, spune: "Există de mult timp provocarea de a păstra șoferii de TIR în Marea Britanie, iar când combini acest lucru cu provocările cu care se confruntă Brexit și cu o creștere a cererii de servicii de livrare de la pandemie, industria devine în mod natural nesustenabilă. Numărul de șoferi noi în scădere și cel al celor care părăsesc industria înseamnă că ne aflăm într-un punct critic."
Creșterea cererii se datorează în parte afluxului de cumpărături online și de livrări de alimente, datele arătând că, până în 2023, până în prezent, în Regatul Unit au avut loc 39,2 milioane de livrări de mese2 și 24,2 milioane de livrări de produse alimentare, urmând ca aceste cifre să crească la 50,6 milioane și, respectiv, 31,2 milioane până în 2027.
În ciuda nevoii de mai mulți șoferi, cifrele Nomis, furnizate de Oficiul Național de Statistică (ONS), arată că în Marea Britanie au existat cu 6.000 de șoferi mai puțin pentru livrări și curierat în perioada aprilie 2022 - martie 2023 față de aceeași perioadă a anului precedent.
Iar locurile de muncă3 în sectorul "transport, logistică și depozite" încă nu sunt în scădere. În ciuda faptului că este mai mic decât maximul istoric din 2021, numărul de locuri de muncă disponibile este în creștere, cu 150 la sfârșitul lunii mai, 166 la sfârșitul lunii iunie și 169 la sfârșitul lunii august.
Guvernul britanic a răspuns la nevoia crescută de șoferi de camion în timpul vârfului pandemiei, introducând diverse tactici și scheme pentru a ajuta la reducerea deficitului de șoferi:
- restricțiile privind livrările nocturne au fost relaxate până în septembrie 2022 pentru a oferi o mai mare flexibilitate operațională
- 4.700 de șoferi de camion au fost adăugați la sistemul de vize suplimentare
Au fost lansate stagii de ucenicie și tabere de pregătire suplimentare pentru a pregăti mai multe persoane
A revizuit parcările și facilitățile pentru vehiculele grele de marfă - aceasta a inclus încurajarea Autostrăzilor Naționale să ia în considerare spații de parcare suplimentare la nivel național și să ajute consiliile locale să identifice zonele în care este nevoie de parcări pentru vehiculele grele de marfă.
Richard Owen-Hughes, director de marketing al grupului Driver Hire, a declarat: "Pe măsură ce Marea Britanie a ieșit din pandemie, o creștere bruscă a comerțului cu amănuntul online, completată de creșterea economică generală, a stimulat cererea de șoferi de camion. Industria vehiculelor grele de marfă este eroul necunoscut al economiei britanice, transportul rutier de marfă fiind responsabil pentru transportul a 98% din produsele alimentare și agricole.
"Cu toate acestea, industria se confruntă cu o provocare iminentă, deoarece majoritatea șoferilor se apropie de pensionare. Vârsta medie a șoferilor profesioniști de vehicule grele de marfă din Regatul Unit este de 55 de ani, ceea ce subliniază urgența atragerii de noi talente tinere, dar și a diversității, femeile șoferi reprezentând doar 2% din șoferii britanici. O inițiativă bună din ultimii ani a fost programul guvernamental "Skills Bootcamp".
Acesta este disponibil pentru deținătorii actuali ai unui permis de categoria B (auto) cu vârsta de 19 ani sau mai mult. Acesta este genul de inițiativă pe care o salutăm, făcând o carieră de șofer profesionist de TIR mai accesibilă ca niciodată."
Myra McPartlin adaugă: "Ne-am bucurat să auzim că guvernul a lansat o revizuire a parcărilor și facilităților pentru vehiculele grele de marfă, dar, pe lângă asigurarea unor spații adecvate pentru parcare, trebuie să se țină cont și de siguranța șoferilor. Aceasta este o mare preocupare pentru șoferii din Regatul Unit și este citată ca fiind unul dintre principalele motive de ezitare în a se alătura industriei. Asigurarea siguranței șoferilor nu numai că îi va liniști pe aceștia, dar va contribui și la păstrarea angajaților.
Articole înrudite
- Un șofer român de camion a condus 30 de ore până în Germania. Ce i-a făcut poliția?
- 200 km de autostrăzi și drumuri expres inaugurate în 2025
- Poliția germană caută șoferul român al unei dube albe. A făcut pagube de 70.000 euro
- Români prinși la furat de motorină în Germania
- Cine a fost de vină în accidentul de camion soldat cu 3 răniți