GRÂNELE UCRAINENE GENEREAZĂ UN RĂZBOI ÎNTRE TRANSPORTATORII POLONEZI ȘI CEI ROMÂNI Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Potrivit Departamentului de Agricultură al SUA, Ucraina a fost al șaptelea producător mondial de grâu în 2021/22, cu 33 de milioane de tone. Doar Australia, SUA, Rusia, India, China și UE - pe primul loc, dacă adunăm toate țările comunitare - au produs mai mult.
În ceea ce privește porumbul, Ucraina se află pe locul șase. Practic, lângă noi se află o comoară și mulți vor să pună gheara pe o bucată cât mai mare...
Foarte interesați de transportul rutier al grânelor ucrainene sunt polonezii. Recent, însă, reprezentanții transportatorilor internaționali de acolo au declarat că au o concurență puternică. Cine se pune cu Polonia? Evident, transportatorii români!
În mai, Ucraina spunea ca trebuie să evacueze urgent o cantitate uriașă de cereale care ar umple 800.000 de camioane. Se contura o afacere bună din care toți vecinii Ucrainei doresc o bucățică.
În această situație, polonezii se tem că românii îi concurează pe piața transporturilor rutiere de cereai pentru că, la noi, există tarife de 2-3 ori mai bune pentru cei care se încumetă să meargă în Ucraina.
Evident, totul pleacă de la bani, pentru că transportatorii care nu s-au speriat de conflictual ruso-ucrainean, de dificultățile și pericolele de pe teren și și-au asumat riscurile au avut într-adevăr câștiguri importante. În Polonia, acest fel de transporturi din și către Ucraina fiind de 2-3 ori mai profitabile decât cele spre restul Europei.
În context, recent, reprezentantul asociației poloneze ZMPD (Asociația transportatorilor rutieri internaționali din Polonia) pentru regiunea Subcarpatia a atras atenția că, dacă transportatorii polonezi nu sunt suficient de curajoși, piața va fi ocupată de alți cărăuși din alte țări, menționând că sunt tot mai multe camioane românești care aduc cereale în Polonia din Ucraina. “Transportatorii din
România sunt foarte activi, transportând cereale în basculante cu prelate. Piața trebuie să fie ocupată acum, altfel vom rămâne fără comenzi. Și trebuie să ne grăbim, pentru că peste o lună va fi o nouă recoltă", avertizează Tadeusz Furmanek, reprezentant ZMPD.
Pe șosele merge mai bine
Cererile tot mai mari de cereale, lemn sau produse din lemn, inclusiv paleți, venite din toată Europa, au repus în funcțiune multe dintre fabricile ucrainene care exportă și, prin urmare, cererea de transport este în creștere. Controalele la granițe sunt amănunțite, de aceea transporturile cu plecare din Ucraina nu sunt preferatele șoferilor.
Până în iunie, camioanele stăteau la coadă la trecerile de frontieră între Ucraina și Polonia până de aproape 3 zile. Situația însă s-a îmbunătățit după ce autoritățile au dublat numărul de benzi de control în Vama Korczowa și au sporit personalul terminalului.
Cu toate acestea, tarifele la transport au rămas ridicate, deoarece acest tip de transport implică riscuri și este dificil de organizat. Companiile de asigurări refuză să asigure un camion și bunurile încredințate pentru transportul în Ucraina. Ucraina este o țară aflată în război. A doua problemă este riscul ca, trimițând un șofer ucrainean angajat de o companie poloneză, acesta să riscă să intre în Ucraina, dar să nu mai iasă.
Totuși, societățile de asigurări din Polonia au o abordare flexibilă. Nu există o soluție sistemică, ci se găsesc soluții pentru fiecare caz în parte. Problema este de constatare a valorii pagubei, în cazul unui incident, și de transbordare în siguranță a mărfurilor.
Articole înrudite
- VIDEO Un Scania european comparat cu un camion american Peterbilt 589. Ce a ieșit?
- Tragedie evitată. Un camion a intrat într-o curte
- Șofer român de camion, prins în Italia cu marfă furată, în valoare de 1.000.000 euro
- Impact devastator între o mașină și un camion
- Care sunt noile tarife RCA? Cele mai mari creșteri, în București