„FERNFAHRER-NOTHILFE” CRITICĂ DUR NOILE REGULI PENTRU ȘOFERII PROFESIONIȘTI ALE PACHETULUI MOBILITATE 1 Recomandat

„FERNFAHRER-NOTHILFE” CRITICĂ DUR NOILE REGULI PENTRU ȘOFERII PROFESIONIȘTI ALE PACHETULUI MOBILITATE 1

Asociația „Fernfahrer-Nothilfe” (ajutor de urgență pentru șoferii de camioane) din Lusacia Superioară, Germania, consideră esențial, pentru conducătorii auto profesioniști, Pachetul Mobilitate1, votat de Parlamentul European. Acest lucru ar trebui să îmbunătățească condițiile de muncă pentru șoferii de camioane, dar de fapt îi lovește și mai tare, a spus Bernd Treffkorn, un șofer de camion pensionat, implicat în problemele colegilor săi profesioniști și membru al asociației.

«Este dificil de aplicat»

Pachetul Mobilitate aprobat de Parlamentul UE în iulie reglementează, printre altele, noii timpi de odihnă și de întoarcere. De exemplu, nu va mai fi posibil să dormi în cabina camionului în viitor. În schimb, perioadele de repaus obișnuite ar trebui să fie luate în spații de cazare cu instalații sanitare, de exemplu în hoteluri.
Pentru Treffkorn, însă, nu este clar cum va fi implementat acest lucru în practică. Asta se poate face cu greu. Nici măcar nu au parcări lângă hoteluri sau pensiuni. De asemenea, el nu crede că un șofer și-ar părăsi camionul într-o parcare la câțiva kilometri de o cazare și apoi să meargă la cazare cu alte mijloace.
În plus, nu s-a lămurit cine ar trebui să plătească pensia șoferului, compania de transport sau șoferul însuși. Treffkorn se teme că „toate acestea vor fi transferate șoferului”.

Nicio obligație de a furniza dovezi
O ședere peste noapte nu trebuie neapărat să coste ceva, se contrazice în declarații, Patrick Lange, de la Oficiul Federal pentru Transportul de Marfă, șeful operațiunilor la controalele de camioane de pe A13. „Unele companii de transport au creat deja spații cazare pentru noapte la unitățile lor. Desigur, șoferii pot petrece și noaptea alături de prieteni sau familie. Nu există limite”, crede Lange.
Șoferii nu trebuie să furnizeze dovada șederii lor peste noapte, spune Lange. În timpul verificărilor, se întreabă dacă cineva a dormit și unde a dormit.

Echitate?
Potrivit asociației germane, reformele din Pachetul Mobilitate 1 al UE includ, de asemenea, reguli clare privind plata angajaților și dreptul șoferilor de a se putea întoarce acasă în mod regulat. Expeditorii de mărfuri din Vest susțin că reglementările uniforme ar face concurența în Europa mai echitabilă.
Pachetul Mobilitate 1 va intra în vigoare treptat, din 20 august 2020, până în anul 2025.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.