Exclusiv. EFECTUL BREXIT: COZI DE 29 DE MILE PENTRU ŞOFERII DE CAMIOANE

Exclusiv. EFECTUL BREXIT: COZI DE 29 DE MILE PENTRU ŞOFERII DE CAMIOANE

O soluţie propusă ar fi ca niciun camion care trece în Marea Britanie să nu fie verificat, după ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană.

Un ministru conservator, citat de publicaţia Mirror, a devoalat faptul că mare plan pentru a evita întârzierile în livrarea mărfurilor şi a traficului intens în portul Dover după Brexit constă în faptul că niciun camion nu va mai fi verificat.
Estimările sugerează că, în cazul în care un control asupra camionului va dura două minute, acest aspect va genera cozi lungi de 29 de mile.
Ministrul britanic al Transporturilor a părut, într-un interviu, să admită că planul guvernului de a evita întârzierile și blocajele camioanelor care intră în Marea Britanie, în perioada post-Brexit, este pur și simplu să nu le verifice.
Chris Grayling a precizat: „Vom menţine o zonă de liberă trecere la Dover şi nu vom impune verificări în port. Este absolut nerealist să facem acest lucru. Nu facem verificări nici acum, nu vom verifica în viitor în Dover”.
Chris Grayling a continuat: "Vreau să fiu clar -în nicio circumstanţă nu vom crea un hard-border în Dover, care să reclame verificarea fiecărui camion din portul Dover”.
Vicepereşedintele Parlamentului European (irlandezul) Mairead McGuinness a atras totuși atenția: "Pentru că acum sunteți în Europa, nu vor fi controale, dar când părăsiţi Europa e posibil să existe puncte de control".

Acorduri de confidențialitate
Declaraţiile lui Grayling vin dupa ce conservatorii au rugat oamenii de afaceri să semneze un acord care priveşte impactului Brexit-ului asupra granitelor Marii Britanii.
Potrivi Sky News, guvernul a cerut unui număr de câteva zeci de companii de logistică, care operează la graniță, să semneze acorduri de confidenţialitate.
Miniștrii vor avea o serie de întâlniri în cadrul Grupului de coordonare a frontierelor. Grupul a fost înfiinţat pentru a strânge informaţii despre mărfurile care intră şi ies din Marea Britanie în comerţul cu UE. De asemenea, grupul încearcă să găsească soluţii pentru evitarea întârzierilor provocate de reintroducerea unor forme de control, după ce Marea Britanie va părăsi blocul comunitar.

Ce zice legea
Cadrul juridic privind retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană este asigurat de prevederile Tratatului de la Lisabona, coroborat cu rezultatele referendumului din data de 23 iunie 2016, în urma căruia 51,9% dintre cetățenii britanici au votat în favoarea părăsirii Uniunii Europene.
Mulţi şoferi şi companii de transport vor fi afectate de posibila reintroducere a controalelor la frontieră. Structura exporturilor românești arată că Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se situează pe primul loc în ierarhia statelor cu balanță comercială favorabilă României (+898 milioane EUR). Exporturile românești în 2015 reprezintau 1,5% din PIB-ul României, iar investițiile directe britanice doar 2,1% din totalul investițiilor străine directe în România.

Care sunt pericolele
Asociațiile transportatorilor au făcut o radiografie a problemelor actuale ale transporatorilor rutieri de marfă, internaţional, UE şi naţional după prima jumătate a acestui an. Asociațiile au ridicat mai multe dificultăţi ale transportatorilor, printre care cea legată de autorizaţii, controlul acestora la frontieră şi în trafic pentru operatorii de transport străini, eliminarea supraaccizei şi criza şoferilor.
Evoluţiile geopolitice recente au un impact direct asupra transportatorilor rutieri români, în special impactul situaţiei politice din Rusia şi Turcia asupra transporturilor în regiunea eurasiatică, dar şi criza refugiaţilor, care creează probleme atât în UE, cât şi afara graniţelor sale. De asemenea, votul cetăţenilor din Marea Britanie de a părăsi Uniunea Europeană va avea mai multe efecte politice, economice şi sociale, inclusiv şi în mod inevitabil, implicaţii în transportul rutier internaţional, cum ar putea fi reintroducerea controlului vamal şi a acordurilor de facilitare de tranzit, TVA-ul transfrontalier, accesul pe piaţă, accesul la profesie, precum şi al standardelor de formare şi de recunoaştere. Operatorii de transport pot fi afectaţi de asemenea negativ prin prisma situaţiilor de securitate suplimentare, cum ar fi migraţia clandestină şi cerinţele de verificare a identităţii operatorilor de transport persoane.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping