EUROPA FURIOASĂ PE ȘOFERII DE CAMIOANE DIN ROMÂNIA Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Dacă conduceți de multe ori pe autostradă și pe șoselele importante din Germania, este imposibil să nu fi observat nu numai o creștere a numărului de camioane, dar și că aceste vehicule provin din țări precum Polonia, Cehia și România.
Această evoluție evidențiază mai multe probleme, scrie publicația de limbă germană local.de. Kilometrii parcurși de camioanele cu o greutate brută mai mare de 7,5 tone pe drumurile din Germania au crescut până la aproximativ 25,2 miliarde de kilometri între ianuarie și septembrie 2017, potrivit studiilor efectuate de Oficiul federal pentru transportul de mărfuri (BAG).
Borcanul occidental cu miere
Această cifră este cu 3,5% mai mare decât cifra determinată pentru anul precedent, ceea ce demonstrează o creștere puternică a transportului de mărfuri auto în întreaga țară. Analizele anterioare au înregistrat o rată medie anuală de creștere de doar 2%. Dar aceste previziuni au fost acum depășite datorită dezvoltării economice pozitive a Germaniei și prețurilor favorabile ale motorinei.
Nu numai că există mai multe camioane pe drumurile din Bundesrepublik, dar datele actuale arată că mulți dintre șoferi provin din afara Germaniei.
Camioanele din țările care au devenit membre ale UE din 2004 au reprezentat 33% din traficul de mărfuri grele în perioada ianuarie-august a anului 2017. Cu zece ani în urmă, această cifră reprezenta doar aproape jumătate, adică 18% în aceeași perioadă.
România, sub 4% din marfă
Cea mai mare parte din această cifră a traficului de marfă este transportată cu ajutorul camioanelor din Polonia-16%. Camioanele din Cehia și România duc 4% și, respectiv, 3,5% din mărfurile care tranzitează Germania.
Dar această dezvoltare nu este neapărat un lucru bun pentru agențiile germane de expediții a mărfurilor, deoarece este al zecelea an la rând când ponderea comenzilor lor în trafic a scăzut în mod constant.
În perioada ianuarie-august 2017, camioanele cu plăcuțe de înmatriculare autohtone au reprezentat sub 58% din traficul de mărfuri grele. Cu zece ani în urmă, era de aproape 66%. Situația este similară în alte state membre fondatoare ale UE, potrivit publicației Die Welt.
Între timp, asociațiile din Germania sunt preocupate de concurența ieftină și neloială, scrie local.de. Potrivit reprezentanților grupurilor de interese din domeniul camioanelor și experților independenți de pe piață, o creștere semnificativă a transportului de camioane din alte state evidențiază, printre altele, existența unei diferențe în ceea ce privește salariile și condițiile sociale între șoferii de camioane din întreaga UE.
Multe camioane din Europa, de exemplu, se află aproape permanent amplasate în Germania, în timp ce șoferii lor din Europa de Est ajung acasă la doar câteva săptămâni sau luni distanță. Acești conducători auto, care provin în principal din țările din Europa Centrală și de Est, sunt plătiți în condițiile țării lor de origine.
Germania se confruntă cu o lipsă de șoferi de camioane care nu poate fi rezolvată pe plan intern. În timp ce peste 16.211 de tineri au obținut permisul de conducere a camioanelor în Germania anul trecut, aproximativ 30.000 de șoferi de camioane se pensionează în fiecare an.