Două din 3 camioane care traversează din UK spre Franța sunt goale. Exporturile: minus 68% Recomandat

Două din 3 camioane care traversează din UK spre Franța sunt goale. Exporturile: minus 68%

Exporturile din Marea Britanie în Uniunea Europeană au scăzut cu 68% în ianuarie, din cauza perturbărilor produse la încheierea perioadei de tranziţie a Brexitului, potrivit unei asociaţii a transportatorilor rutieri, transmite Reuters.

De la începutul acestui an, companiile şi firmele de transport au fost nevoite să se adapteze la noile reglementări comerciale, inclusiv la noi sisteme pentru companii şi oficiali în Irlanda de Nord.
Unele companii au avut probleme cu noile declaraţii vamale şi certificate de sănătate, în condiţiile în care şi pandemia de coronavirus afectează firmele.
Membrii internaţionali ai Asociaţiei Transportatorilor Rutieri (Road Haulage Association - RHA) au raportat o scădere de 68% a exporturilor în ianuarie, a anunţat asociaţia pe Twitter.
”Consider că este extrem de frustrant şi deranjant că miniştii au ales să nu asculte industria şi experţii”, a declarat directorul general al RHA, Richard Burnett, publicaţiei The Observer.
Guvernul a afirmat că discută cu sectorul şi că ”nu recunoaşte cifra referitoare la exporturi”.
”Datorită muncii grele a transportatorilor şi a comercianţilor pentru a se pregăti pentru schimbare, perturbările de la frontieră au fost minime, iar transporturile de mărfuri se apropie de nivelurile normale, în pofida pandemiei de Covid-19”, a anunţat guvernul într-un comunicat.

 Majoritatea camioanelor călătoresc goale din Marea Britanie către UE prin Calais și Dunkerque, ceea ce sugerează că comerțul a fost întrerupt semnificativ de la momentul Brexit.

Potrivit cifrelor pentru săptămâna care s-a încheiat pe 24 ianuarie, o medie de 3.400 de camioane pe zi au călătorit prin Portul Dover și Eurotunnel către nordul Franței.
Două din trei - 65% - erau goale. La începutul lunii ianuarie rata era de 75%.
În aceeași săptămână, 4.000 de camioane au călătorit spre Marea Britanie

Transport de mărfuri, cu probleme
Datele, furnizate de Prefectura Hauts-de-France și du Nord, arată că traficul, general, de vehicule grele în ambele sensuri de-a lungul Canalului Mânecii a scăzut cu 30% față de fluxurile normale.
Au existat, de asemenea, probleme cu respectarea normelor vamale. La frontiera franceză, doar unul din 10 certificate de sănătate la export - care sunt acum necesare pentru loturile de alimente, inclusiv carne și pește - au fost completate corect.
Canalul Mânecii este o cale vitală de transport de marfă. Mai mult de jumătate din toate mărfurile trimise din Marea Britanie către UE, cel mai mare partener comercial al Londrei, călătoresc între Portul Dover / Eurotunnel și nordul Franței.
Aceste cifre indică o scădere îngrijorătoare a activității, care se speră că este temporară, anunță itv.com consultat de revista TIR.

Care ar fi cauzele
În mod tradițional, Marea Britanie importă mai mult decât exportă, astfel încât nu este neobișnuit ca o parte din camioane să se întoarcă în Franța cu containere goale. Dar, în luna ianuarie, procentul a fost mai mult decât dublul ratei „normale” de 30%.
Există o serie de motive care ar putea explica scăderea accentuată a mărfurilor expediate.
Multe companii au făcut depozite, din timp, înainte de Brexit, în așteptarea cozilor la frontieră. Decizia francezilor de a solicita șoferilor să facă un test Covid negativ înainte de trecerea frontierei a adăugat întârzieri și complicații.
Ar fi greșit să spunem că noile reguli vamale impuse prin Brexit sunt de vină exclusiv pentru scăderea comerțului, dar sunt în mod clar un factor semnificativ.
Transportatorii se plâng de o confuzie generală cu privire la noile reguli și de o lipsă de agenți vamali care să proceseze formularele solicitate. Ei spun, de asemenea, că sistemele IT ale guvernului nu sunt fiabile și au tendința de a nu mai funcționa.
Richard Burnett CEO al Road Haulage Association (RHA) spune: „Acest lucru nu ne surprinde: am avertizat guvernul de luni de zile despre lipsa lor de pregătire.

O prăbușitre uluitoare
Volumul exporturilor dinspre Regatul Unit către Uniunea Europeană a scăzut în mod spectaculos, cu 68%, luna trecută, comparativ cu ianuarie anul trecut, în mare parte ca urmare a problemelor dezastruoase cauzate de Brexit asupra comerţului dintre cele două părţi, transmite The Guardian.

Scăderea dramatică a volumului exporturilor transportate pe feriboturi şi prin tunelul din Canalul Mânecii a fost raportată de către Asociaţia de Transport Rutier, după un sondaj realizat printre membrii săi.
Într-o scrisoare datată cu 1 februarie, directorul executiv al asociaţiei, Richard Burnett, l-a informat pe Michael Gove, responsabilul de coordonarea Cabinetului britanic, că a avertizat cu privire la situaţia exporturilor, însă a fost ignorat. În mod specific, el spune că a avertizat anul trecut că este urgent să crească numărul de agenţi vamali, în contextul în care firmele au acum nevoie de munţi întregi de acte suplimentare.
Numărul actual al angajaţilor, care se situează la 10.000, este de numai o cincime din ceea ce asociaţia consideră că este necesar pentru a face faţă creşterii masive a documentelor cu care se confruntă exportatorii.
Burnett mai spune că, pe lângă scăderea cu 68% a exporturilor, aproximativ 65% -75% din vehiculele care veniseră din UE se întorceau goale, deoarece nu existau mărfuri cu care să se întoarcă, din cauza întârzierilor cauzate de partea britanică şi pentru că unele companii britanice au oprit temporar sau definitiv exporturile către UE.
„Mi se pare extrem de frustrant şi enervant faptul că miniştrii au ales să nu asculte industria şi experţii”, a spus el, potrivit The Guardian. Potrivit datelor Camerei Comunelor, exporturile Marii Britanii către UE au fost de 294 miliarde de lire sterline în 2019 (43% din totalul exporturilor din Marea Britanie), în timp ce importurile din Marea Britanie din UE au fost de 374 miliarde de lire sterline (52% din total). Majoritatea covârşitoare a exporturilor către UE din Marea Britanie trec prin porturi mai degrabă decât pe cale aeriană.

Din iunie va fi mai rău
Un oficial britanic din domeniul transporturilor a spus că unele probleme, dar nu toate, cu hârtiile suplimentare care au cauzat întârzieri ar putea fi depăşite în timp, deşi a avertizat că unele companii din ambele părţi vor căuta noi pieţe, mai degrabă decât să încerce să facă faţă fricţiunilor suplimentare. Ballantyne a prezis, de asemenea, un nou set de dificultăţi în lunile următoare, întrucât infrastructura necesară în momentul în care Marea Britanie introduce controale complete de import pentru bunuri din UE la 1 iulie, în opinia sa, nu ar fi gata la timp.
Acest lucru ar veni cu un set complet nou de probleme care afectează importurile. Ca parte a deal-ului Brexit, guvernul britanic a decis să ofere o perioadă de graţie de şase luni importurilor, ceea ce înseamnă că gama completă de controale fizice nu va fi necesară până în iulie. Experţii în comerţ au declarat că o parte din motivul scăderii accentuate a exporturilor a fost coincidenţa Brexitului şi a pandemiei. Mulţi se tem, însă, de mai rău.
„Ceea ce mă îngrijorează cu adevărat este că între aprilie şi iulie am putea să ne confruntăm cu o furtună perfectă”, afirmă Shane Brennan, director executiv al Cold Chain Federation, organismul pentru companiile care mută şi stochează alimente congelate şi refrigerate. „Vom avea o economie care încearcă să iasă din lockdown în acelaşi timp în care Marea Britanie impune o serie de controale la import pentru întreprinderile din UE, care ar putea să nu fie la fel de nepregătite ca până acum. Criza completă a Brexitului pe care o preziceam ar putea intra în vigoare în acel moment”, afirmă el.
În ultimele săptămâni, sute de companii britanice au decis fie să oprească exporturile către UE, fie să înfiinţeze depozite sau filiale în UE, astfel încât să poată distribui mărfurile mai uşor.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.