DOCUMENT Cum se constituie garanțiile bancare în cazul licitațiilor de autostrăzi Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Pe 9 septembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Ordonanța de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative și reorganizarea unor instituții publice care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Guvernul urmărește să nu se mai confrunte cu situații în care constructorii nu mai reușesc să continue proiectele, iar statul rămâne păgubitul în absența solvabilității respectivei firme.
Scurtă descriere
Prezentul proiect de act normativ urmărește crearea cadrului legal necesar care să reglementeze statutul juridic al axei triple (tridem), prin modificarea punctului 3 din Anexa nr. 3 la Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin eliminarea sintagmei „nemotoare” din textul de lege.
Modificarea art. 154 din Legea nr. 98/2016 se justifica prin necesitatea limitării posibilității de constituire a garanției de participare, după caz a garanției de bună execuție prin scrisori de garanție emise de instituții financiare nebancare din România sau din alt stat membru pentru procedurile de achiziție publică a căror valoare estimată este mai mică sau egală cu 50.000.000 lei fără TVA, este determinată de următoarele aspecte:
• Procedurile de achiziție publică a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente unor proiecte de o complexitate deosebită, prin care sunt realizate lucrări de o mare anvergură. Pentru a nu periclita eventualele suspendări ale plăților sau chiar încetarea contractelor, este necesar ca autoritățile contractante să beneficieze de pârghii care să le confere posibilitatea remedierii lucrărilor din sumele garantate, în situațiile antemenționate. Aceste măsuri sunt necesare, având în vedere că acele contracte a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente infrastructurilor majore, care sunt finanțată din fonduri externe, iar asigurarea unei garanții solide va conduce inclusiv la evitarea pierderii surselor de finanțare, inclusiv cele propuse din programele a căror întindere este până în anul 2026.
Modificarea art. 164 din Legea nr. 99/2016 se justifica prin necesitatea limitării posibilității de constituire a garanției de participare, după caz a garanției de bună execuție prin scrisori de garanție emise de instituții financiare nebancare din România sau din alt stat membru pentru procedurile de achiziție publică a căror valoare estimată este mai mică sau egală cu 50.000.000 lei fără TVA, este determinată de următoarele aspecte:
• Procedurile de achiziție publică a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente unor proiecte de o complexitate deosebită, prin care sunt realizate lucrări de o mare anvergură. Pentru a nu periclita eventualele suspendări ale plăților sau chiar încetarea contractelor, este necesar ca autoritățile contractante să beneficieze de pârghii care să le confere posibilitatea remedierii lucrărilor din sumele garantate, în situațiile antemenționate. Aceste măsuri sunt necesare, având în vedere că acele contracte a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente infrastructurilor majore, care sunt finanțată din fonduri externe, iar asigurarea unei garanții solide va conduce inclusiv la evitarea pierderii surselor de finanțare, inclusiv cele propuse din programele a căror întindere este până în anul 2026.
Modificarea art. 71 din Legea nr. 100/2016 se justifica prin necesitatea limitării posibilității de constituire a garanției de participare, după caz a garanției de bună execuție prin scrisori de garanție emise de instituții financiare nebancare din România sau din alt stat membru pentru procedurile de achiziție publică a căror valoare estimată este mai mică sau egală cu 50.000.000 lei fără TVA, este determinată de următoarele aspecte:
• Procedurile de achiziție publică a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente unor proiecte de o complexitate deosebită, prin care sunt realizate lucrări de o mare anvergură. Pentru a nu periclita eventualele suspendări ale plăților sau chiar încetarea contractelor, este necesar ca autoritățile contractante să beneficieze de pârghii care să le confere posibilitatea remedierii lucrărilor din sumele garantate, în situațiile antemenționate. Aceste măsuri sunt necesare, având în vedere că acele contracte a căror valoare depășește suma de 50.000.000 lei fără TVA sunt aferente infrastructurilor majore, care sunt finanțată din fonduri externe, iar asigurarea unei garanții solide va conduce inclusiv la evitarea pierderii surselor de finanțare, inclusiv cele propuse din programele a căror întindere este până în anul 2026.
Articole înrudite
- Un șofer român de camion a condus 30 de ore până în Germania. Ce i-a făcut poliția?
- 200 km de autostrăzi și drumuri expres inaugurate în 2025
- Poliția germană caută șoferul român al unei dube albe. A făcut pagube de 70.000 euro
- Români prinși la furat de motorină în Germania
- Cine a fost de vină în accidentul de camion soldat cu 3 răniți