CUM AFECTEAZĂ CORONAVIRUSUL TRANSPORTUL CU AJUTORUL CAMIOANELOR Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Epidemia de coronavirus pune presiune pe transportatori, mobilitatea fiind afectată de rapiditatea răspândirii virusului.
La ora la care scriem această știre, sunt 98.000 de persoane infectate, 3.400 decedate și 56.000 vindecate. În Europa, Italia este țara cea mai afectată, unde au murit deja 150 de persoane, dar decese s-au înregistrat în Marea Britanie și Franța.
Întregul lanț de aprovizionare dintre Europa și China este în prezent perturbat din cauza focarului de coronavirus. Căile ferate ar putea fi soluția, dar, și în acest caz, este nevoie de șoferi care să asigure transportul local. În China, aceștia fie se află acasă în carantină, fie nu li se permite încă să se întoarcă la serviciu, scrie railfreight.com.
Dependența de camioane
Înainte de a gândi orice variată de transport, șoferii de camion trebuie să revină pe drumuri, deoarece nu există transport feroviar, maritim sau aerian care să acopere ceea ce se numește „primul și ultimul kilometru” – first and last mile.
„Restricțiile de călătorie pentru forța de muncă vor fi lovite cel mai puternic. Persoanele care și-au vizitat familiile în regiunile urbane pot avea dificultăți pentru a reveni la locurile de muncă. Mai mult, sănătatea joacă un rol important în China, fiind politică de stat, de aceea ne putem aștepta ca mulți șoferi să fie presați să rămână acasă până când situația se va îmbunătăți”, explică Marco Reichel, de la Crane Worldwide Logistics.
Având sediul în Shanghai, el poate confirma că nu există aproape nimeni pe drum în zonele grav afectate de coronavirus. Dar, sectorul transportului cu camioane ușoare este conceput pentru a furniza legătura lipsă către lanțul de aprovizionare. „Guvernul tocmai a anunțat că putem solicita permisele de muncă pentru șoferii de camioane. Dacă ceea ce e de livrat sunt lucruri urgente iar sănătatea șoferilor este bună, li se permite să iasă pe drum. Am solicitat unele dintre aceste permise, dar procedura ar putea dura trei zile sau mai mult.", adaugă Reichel.
Italia, punctul nevralgic al Europei
Portalul railfreight.com susține că „transportul intermodal din nordul Italiei nu este afectat de coronavirus”. Dar, titlul trebuie luat cu rezerve pentru că analiza are deja două săptămâni, iar lucrurile sunt în continuă mișcare. „Nu este nevoie să vă faceți griji cu privire la continuarea transportului intermodal către și dinspre Italia de Nord, pe fondul izbucnirii unor focare agresive de coronavirus”, aceasta este asigurarea European Combined Transport și a reprezentanților săi din Italia. Ulterior, nordul Italiei a intrat în carantină.
Bolnavul Europei
Site-ul argusmedia.com nu este atât de optimist și scrie că „Transportul din și spre Italia ar putea fi pus sub presiune urmare a coronavirusului”. Și oferă studii de caz.
Livrarea materiilor prime -metale și a aliaje- în Italia ar putea fi amenințată după ce unii comercianți au raportat dificultăți în asigurarea numărului de camioane pentru trecerea frontierei, deși încă nu s-au confirmat perturbări majore.
Unii șoferi de camioane sunt din ce în ce mai reticenți să intre în nordul Italiei, deoarece regiunea a înregistrat o creștere a numărului de persoane afectate de coronavirus, au declarat oameni de afaceri din zona metalelor. Pe lângă îngrijorările cu privire la livrări, potențialul unei penurii de șoferi de camioane este, de asemenea, în măsură să ridice întrebări cu privire la costurile transportului de marfă și dacă ele vor crește, au spus comercianții. Dar, în ciuda situației îngrijorătoare în creștere, furnizorii de materii prime și producătorii de oțel din Italia continuă să își desfășoare activitatea.
Criză sau nu
Producătorul de oțel italian Arvedi a confirmat pentru Argus că producția și livrările sale nu sunt afectate și că nu există restricții oficiale la intrarea în zona Cremona, unde se află fabricile sale. Au existat, într-adevăr, câteva comenzi pentru oțel anulate pe piața internă, ca urmare a șoferilor de camioane care au fost reticenți la călătorie.
Un comerciant a spus că majoritatea aliajelor produse și care se află deja în porturile italiene sunt încă livrate clienților din afara Europei. Partenerii vor continua să cumpere materii prime, dar poate nu vor să ne mai strângă mâinile, a spus un comerciant.
Un alt comerciant a spus că nu a văzut nicio perturbare a transportului către sau dinspre Italia, dar a spus că unele întâlniri de afaceri sunt acum amânate din cauza măsurilor și precauțiilor de carantină.
Cea mai mare preocupare rămâne acum impactul virusului asupra turismului și creșterii economice în Italia, un analist financiar comentând că situația face ca o altă recesiune în Italia să fie „mai probabilă decât nu”.
Situație complicate la granița cu Iran
Dailysabah.com anunță că Turcia a limitat transporturile către Iran pe fondul temerilor de infecție cu coronavirus.
Imediat după primele cazuri de coronavirus anunțate, trenurile de marfă dar și o serie de operatori de autocare și-au suspendat activitatea. La finalul lunii februarie, șoferii de camioane așteaptau cu nerăbdare redeschiderea trecerilor de frontieră între ambele țări, deoarece erau blocate temporar. Numărul deceselor de coronavirus este în continua creștere în Iran și sunt sute de persoane infectate.
Închiderea bruscă a granițelor către Iran a dus la cozi la granițe. În timp, iranienii care călătoreau înapoi acasă și camioanele care transportau mărfuri au fost blocate pe graniță. Șoferii turci care folosesc rutele iraniene pentru tranzitul mărfurilor către țările Asiei Centrale au fost, de asemenea, afectați. "Stau aici de trei zile, iar oficialii vamali spun că pot aștepta încă 15 zile", a declarat, pentru Demirören News Agency (DHA), Ömer Ortaç, un șofer de camion turc care transportă echipamente de construcții în Kazahstan.
Articole înrudite
- FOTO&VIDEO Zeci de șoferi de camion au rămas înzăpeziți
- Camion încărcat de 3 ori peste greutatea admisă. N-avea nici autorizație de transport
- COD ROȘU Remorca unui camion a fost luată de vânt
- Accident teribil pe Valea Oltului între două camioane
- Un șofer de camion a fost condamnat la închisoare pe viață. Ce crime a făcut?