Cum a fost achitat un șofer de camion care a provocat un accident mortal

Cum a fost achitat un șofer de camion care a provocat un accident mortal

Un șofer de TIR, condamnat în primă instanță, de Judecătoria Marghita, la doi ani de închisoare cu suspendare, pentru un accident mortal produs în octombrie 2013, a fost în final declarat nevinovat de Curtea de Apel Oradea.

Judecătorii Curții de Apel Oradea au pronunțat recent sentința finală într-un dosar de ucidere din culpă în care a fost trimis în judecată un șofer de TIR acuzat că a provocat un accident mortal, în 2013.

Accidentul a avut loc în seara zilei de 10 octombrie 2013. Un Hyundai Elantra, în care se aflau șoferul, soția acestuia și un bărbat se îndrepta dinspre Oradea spre Carei. Din sens opus circula un camion Volvo, în spatele căruia se afla un alt camion, DAF. Cele două camioane erau încărcate cu sfeclă de zahăr.

Impactul

La un moment dat, la ieșirea din localitatea Valea lui Mihai, șoferul mașinii Hyundai a observat (conform propriilor declarații) că unul dintre TIR-uri depășea axul drumului, intrând pe banda sa de mers și a virat înspre dreapta, pentru a evita coliziunea. Roțile din dreapta ale mașinii au ieșit pe acostamentul de pe marginea drumului pe sensul său de mers.

În acel moment șoferul mașinii Hyundai Elantra a virat la stânga pentru a reintra pe șosea, dar mașina a intrat în derapare. Șoferul din Hyundai a declarat că a încercat să stabilizeze mașina prin mai multe manevre de virare a volanului dreapta – stânga, stânga – dreapta, pe sensul său de mers, dar nu a putut redresa mașina, care s-a izbit de camionul DAF care venea din sens opus.

În urma impactului, mașina a revenit pe sensul său de mers și s-a răsturnat într-un șanț de pe marginea drumului, târându-se, cu roțile în sus, încă 17 metri. În urma accidentului, soția șoferului a murit.

Ancheta și condamnarea din primă instanță

În urma anchetei, procurorii l-au considerat vinovat de producerea accidentului pe șoferul camionului DAF. Acesta a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă, procurorii susținând că accidentul s-a produs din cauza șoferului de camion, care a intrat cu aproximativ un metru, pe contrasens.

Șoferul nu a recunoscut acuzațiile, susținând că a circulat pe sensul său de mers, iar șoferul mașinii mici a pierdut controlul volanului, intrând pur și simplu în el. Judecătoria Marghita l-a condamnat, însă, pe șoferul de camion la doi ani de închisoare cu suspendare, stabilind că șoferul camionului a circulat, parțial, cu aproximativ un metro, pe contrasens.

Achitarea definitivă

 

Sentința Judecătoriei Marghita a fost atacată cu apel la Curtea de Apel Oradea, iar judecătorii de aici l-au declarat nevinovat pe șoferul de camion, susținând că expertul care a realizat expertiza din dosar „nu a putut constata faptul că ansamblurile tractoare (Volvo și respectiv Daf) care circulau una în spatele celeilalte au pătruns parțial pe sensul de mers al autoturismului Hyundai și în consecință, nici dacă a fost afectat culoarul de trecere al autoturismului Hyundai”.

„De asemenea expertul explică tot logic dar și științific, motivul pentru care majoritatea cioburilor rezultate din avariile suferite de vehiculele implicate în accident, se aflau pe sensul de mers al autoturismului Hyundai, și anume, aceste fragmente de plastic, având o masă inerțială redusă, nu au cum să cadă exact în locul în care s-a produs primul contact între autovehicule, ci numai după ce autovehiculele au ieșit din coliziune.

Prin urmare, este normal ca fragmentele de plastic să urmeze direcția în care s-a deplasat autoturismul Hyundai după impact, astfel încât trebuie să existe un anumit spațiu între locul impactului și locul unde au căzut aceste fragmente”, se mai arată în sentința Curții de Apel Oradea, care este definitivă.

Judecătorii au mai arătat că starea de pericol s-a declanșat în momentul în care șoferul autoturismului Hyundai, care circula cu o viteză mare, a pierdut controlul asupra direcției de mers, făcând mai multe schimbări bruște a direcției dreapta/stânga, după ce a trecut pe lângă camionul Volvo. „De remarcat că instanța nu a fost sesizată cu acest prim incident, astfel trebuie să ne raportăm la momentul coliziunii, însă fără a pierde din vedere deplasarea necontrolată a autoturismului Hyundai din momentele imediat anterioare impactului”, au mai arătat judecătorii.

Curtea de Apel Oradea a mai arătat că șoferul camionului DAF nu era în măsură să evite impactul, având în vedere că „autoturismul Hyundai circula haotic pe șosea, în zona axului drumului sau chiar pe contrasens, pe timp de noapte și cu o viteză foarte mare, fără să folosească frâna (nefiind urme de pneuri pe carosabil)”. (ziare.com)

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.