Cuc îi mai așteaptă pe turci și chinezi să facă autostrada spre munte

Cuc îi mai așteaptă pe turci și chinezi să facă autostrada spre munte

Confuzie la nivel înalt în guvern, unde ministrul Transporturilor transmite informații care se bat cap în cap cu cele transmise de premier. Astfel, după ce premierul Dăncilă a spus acum o lună că autostrada Ploiești-Brașov a fost scoasă din programul de parteneriat public-privat și va fi construită din fonduri guvernamentale, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că, de fapt, discuțiile pentru PPP nu s-au încheiat cu asocierea formată din chinezii de la CCCC și turcii de la Makyol.


Autostrada a declarată drept „obiectiv strategic de interes național”, „astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, declara chiar premierul Viorica Dăncilă în urmă cu lună.

Acum, Cuc spune că asocierea sino-turcă are termen până pe 16 septembrie să decidă dacă semnează sau nu contractul de realizare în parteneriat public-privat a șoselei de mare viteză de pe Valea Prahovei.

„Dacă chinezii nu se hotărăsc să semneze contractul și să se apuce să lucreze, atunci vom merge pe varianta spusă de doamna prim-ministru, care este mai rapidă. Săptămâna trecută am avut o discuție cu ei împreună cu domnul Ghizdeanu (Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, care, cu zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, a fost însărcinată de Guvern să negocieze contractul cu chinezii de la CCCC și turcii de la Markyol, n.r) și cu domnul Teodorovici și le-am dat termenul de 16 septembrie să se hotărască”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Valoarea proiectului de construire și operare în regim de PPP a autostrăzii Ploieşti-Braşov este estimată la 1,36 miliarde euro. Potrivit CNSP, durata întregului proiect dacă s-ar realiza prin PPP este de 24 de ani din care: un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, două decenii în care românii vor plăti o taxă pentru a circula pe această autostradă.

Premierul Viorica Dăncilă declara, însă, în urmă cu o lună că s-a renunțat la ideea construirii în parteneriat public-privat a acestei autostrăzi.

”După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. (…) Cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat pe 21 iulie Viorica Dăncilă.

Ca urmare a deciziei premierului, în şedinţa CSAT din 30 iulie s-a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional.

„Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români”, declara cu acea ocazie președintele Klaus Iohannis.

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.