CNAIR demontează un fake news: Nu s-au montat camere pentru rovinietă Recomandat

CNAIR demontează un fake news: Nu s-au montat camere pentru rovinietă

Pe mai multe rețele sociale și site-uri a fost publicată o listă cu „74 de radare fixe” pe care CNAIR în colaborare cu Poliția Rutieră le-ar instala pe drumurile din România. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a venit cu precizări și a menționat că este o știre falsă.


„Este un fake news. Lista aceea este cea a camerelor pentru rovinietă, care nu au nicio legătură cu proiectul e-SIGUR, pentru că acesta presupune cu totul altfel de camere, alte softuri, este cu totul altceva.”, a declarat a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

„Cineva și-a dat cu presupusul că, dacă tot le avem, de ce să nu le folosim pe acelea. Nu! Vor fi 500 de camere de supraveghere achiziționate și montate în întreaga țară prin acest proiect, care acum se află în faza de realizare a documentației pentru licitație.

Noi avem termen de finalizare anul 2026 și apreciem că în anul 2024 vom intra în implementare”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.”, a mai spus reprezentantul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, potrivit mesagerulneamt.ro.

Ce se vehiculat inițial


Pe internet a apărut o știre precum că radarele fixe vor fi reinstalate pe drumurile din România. Se menționa că Executivul a aprobat un proiect de lege în acest sens, iar documentul va merge în Parlament pentru dezbatere.

 

„Potrivit proiectului E Sigur, demarat de Ministerul Transporturilor, radarele fixe vor fi montate pe rețeaua Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și vor fi semnalizate cu panouri montate înainte cu 500-1.000 de metri pe autostradă, 100-500 metri în afara localităților și 50-100 de metri în localitate.

În prezent, Poliția Rutieră poate scoate cel mult 300 de radare mobile pe șosele, foarte puțin pentru rețeaua CNAIR cu o lungime de peste 18.000 de kilometri fără a lua în calcul situația în marile orașe unde se lucrează cu puține aparate mobile.

În expunerea de motive se subliniază rolul preventiv al sistemelor de radare și se prezintă exemplul din Franța, unde accidentele fatale și cu vătămări au scăzut în vecinătatea camerelor de supraveghere între 40 și 65 %. Rata vitezei excesive mai mult de 30 de kilometri la oră peste limită s-a redus de cinci ori.

Proiectul va fi trimis Parlamentului pentru dezbatere și vot. Legislația pentru creșterea siguranței rutiere pe rețeaua de autostrăzi și drumuri naționale fiind obligație în Planul Național de Redresare și Reziliență cu termenul 25.12.2022”, se mai arată în fake news.


VERSUS S03E01


SCHMITZ CARGOBULL S.KOE IN ROMANIA

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.