CIOTUL DE 3 KILOMETRI DE AUTOSTRADĂ DE CARE SE ÎMPIEDICĂ ȘEFII DIN TRANSPORTURI

CIOTUL DE 3 KILOMETRI DE AUTOSTRADĂ DE CARE SE ÎMPIEDICĂ ȘEFII DIN TRANSPORTURI

Autostrada București-Ploiești a fost inaugurată în urmă cu șase ani. De atunci, autoritățile se chinuie cu un ciot de trei kilometri, care se află la capătul dinspre Capitală. Toți au ajuns să vorbească pe voci diferite.

CNAIR: deschidem în 2022
Un foarte ciudat comunicat de presă a apărut pe site-ul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care pare să spună că cei trei kilometri vor fi finalizați peste alți patru ani.
„CNAIR în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Inermediar pentru Transport au convenit în data de 21.08.2018 încheierea Contractului de Finanțare nr.16, pentru proiectul ”Autostrada Bucuresti-Brasov, secțiunea București-Ploiești, sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlasiei km 19+500”, în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1, Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Componenta 1, Obiectiv Specific 1.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.
Obiectivul general al proiectului: este de a îmbunătăți competitivitatea economică a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: finalizarea Autostrăzii București-Ploiești prin construrea a 3,325 km de autostradă; pod peste Valea Saulei km 0+630; pasaj peste C.F. București- Constanța km 1+549; pasaj peste strada Popasului km 2+775 (2+817); nod Centura București km 6+500; nod Moara Vlăsiei km 19+500; nod rutier strada Popasului km 2+775; intersecție semaforizată cu strada Petricani km 0+000 și intersecție giratorie cu strada Gherghiței km 0+970.
Proiectul are ca scop: crearea de condiții pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: construirea a 3,325 km de autostradă, a unui pod, 2 pasaje, 2 intersecții și 3 noduri rutiere.
Durata de implementare a proiectului este de 97 de luni, respectiv, între data de 01.01.2014 și 04.01.2022, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Valoarea totală a proiectului este de 174.074.476/65 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune- 108.972.520,69 lei, 25% contribuția proprie- 36.324.173,54 lei, restul de 28.777.782,42 lei reprezentând TVA”.

Șeful autostrăzilor, contrazis de subalterni
Șeful CNAIR, Narcis Neaga, pare că își contrazice subalterniii și, într-un interviu pentru Agerpres, spune că respectiva porțiune de autostradă va fi finalizată anul acesta.
Narcis Neaga: „Anul acesta vom finaliza cei trei kilometri, "acest ciot" de 3 km de autostradă la intrarea în Bucureşti. Noi am fi vrut să fie gata -şi vorbisem cu constructorul să fie gata- undeva spre sfârşitul lunii august, însă au fost 42 de zile de ploaie, înspre 50 de zile, care ne-au dat peste cap şi nu numai aici. Peste tot. Acesta este motivul esenţial pentru care nu poate fi dat în trafic în august, dar anul acesta va fi gata. Categoric va fi gata! Face parte dintre cei 100 de kilometri. Noi am zis maximum luna noiembrie, dar va fi mai repede. Oricum, până la 1 decembrie va fi gata.
În ceea ce priveşte semafoarele de la intersecţia autostrăzii urbane cu Şoseaua Petricani, suntem în discuţii cu Primăria pentru a evita blocajele în trafic şi a evita o inundare a zonei respective cu 9.000-10.000 de vehicule zilnic, care ar veni din autostradă spre Bucureşti. Nu credem că se va întâmpla acest lucru. Discuţiile pe care le avem cu Primăria vor duce în final la o soluţie care nu este prea târziu ca să fie implementată. Am văzut că Primăria a început să lărgească strada Fabrica de Glucoză -bineînţeles că asta va fi oarecum peste un an- însă, până atunci, ca soluţie provizorie, vom avea grijă să nu se creeze nici conflicte de trafic şi să nu se creeze ambuteiaje în zona respectivă. Măsurile pe care noi le vom lua vor fi implementate până la a da în trafic acel rest de autostradă”, a zis Neaga.

Lucian Șova: trebuia în august
Ministrul Transporturilor are o altă opinie asupra proiectului. „Nu pot să nu spun că degeaba manifest eu atenţie asupra segmentului de autostrada de la A3, care leagă autostrada de la Ploieşti la Bucureşti. La sfârşitul lui august, acest segment ar trebui deschis. Nu cred că se va întâmpla (...) Din ianuarie până acum, am eliminat toate barierele administrative din calea şantierelor existente”, a spus Șova. Nici nu s-a întâmplat.

Neaga: se face anul acesta
Cei doi oficiali din Transporturi: Șova și Neaga au opinii diferite în ceea ce privește numărul de kilometri care vor fi deschiși până la finalul anului. Lui Neaga i-au ieșit la socoteală, în plus, vreo 40 de kilometri.
"60 de km de autostradă pe diverse tronsoane pot fi inaugurați, redați, puși în circulație în acest an. Este vorba despre niște tronsoane de autostradă care, de fapt, arată ca și gata. Sunt șosele care, așa privite din exterior, se poate circula pe ele. Mai există niște condiționalități privind recepțiile, în sensul de a ne conforma la reglementările legale care guvernează acest act. Așa cum se poate vedea pe unele sectoare de drum, corpul autostrăzii, semnalizările, chiar parapeții sunt gata. S-ar putea circula pe acea autostradă. Există însă o serie de lucrări adiacente. Sunt unele centre de întreținere, lucrări de oarecare anvergură, lucrări de aducțiune a apelor pluviale. Astfel de detalii care, în lumina reglementărilor de acum, trebuiesc finalizate integral pentru ca o comisie de recepție să poată îndeplini un act juridic, acela de recepție. Sunt în termene sau în termene prelungite agreate cu autoritatea contractantă", a spus Șova în martie referindu-se la Autostrada Turda-Sebeș. În august, Șova și-a reînoit promisiunea: "Am făcut eforturi importante în sensul de a dinamiza activitatea pe şantiere. Nu este un titlu de glorie,dar s-au mai dechis 29 de kilometri. Până la sfârşitul anului, sper să depăşesc obiectivul de 60 de kilometri de autostradă.

Șova a pierdut 40 de km de autostradă
Fără să țină cont de promisiunile șefului său, directorul general al CNAIR Narcis Neaga a plusat: „Ideea de bază a fost că în acest an -este prima dată când o spun şi public- ne-am gândit să dăm în trafic în total 100 de kilometri de autostradă. De ce 100? Pentru că e anul 100. Şi am zis: Ministerul Transporturilor, împreună cu Compania Naţională de Drumuri, să contribuie într-un fel la Centenar. De aceea ne-am fixat 100 de kilometri. Că sunt 106, că sunt 104, asta mai puţin contează, dar să fim la cifra de 100 în trafic. Asta ce înseamnă? Că există, de exemplu, o porţiune de autostradă, cum ar fi cea de la intrarea în Bucureşti, de vreo 3 km şi ceva, care nu este folosită. Aceştia, împreună cu cei care urmează să fie daţi în trafic anul acesta, contribuie la suta respectivă. De-aia am zis 'în trafic'. Pentru că, teoretic, vom finaliza ca lucrări în jur de vreo 90 de kilometri. Dar, împreună cu cei care vor fi daţi în trafic, ajungem la cifra 100, o cifră simbolică”, a declarat Neaga pentru Agerpres.

Premierul promisiunilor absolute
Pentru că nu costă nimic, premierul Viorica Dănciă a prezentat niște cifre picate din cer.
În 2020, se vor recepționa 350 de kilometri de autostradă, promite premierul Viorica Dăncilă. Ceea ce înseamnă că, în numai doi ani, se vor construi aproape 300 de kilometri (să presupunem că Șova va da în folosință cei 60 promiși.)

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.