Centura București ar putea ajunge „în proprietatea” Gabrielei Firea
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Guvernul a aprobat joi, la propunerea Ministerului Fondurilor Europene, o ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes național de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale, a anunțat Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului. Acesta spune că e "o adevărată revoluţie în domeniul proiectelor de infrastructură derulate cu fonduri europene".
"Este o soluţie aşteptată, cerută de foarte mult timp de către autorităţile locale care asistau neputincioase la modul în care unele rute de transport cu trafic intens, pur şi simplu, aglomerau comunităţile locale, aglomerau infrastructura de transport local la nivelul unor localităţi, fără a putea interveni pentru modernizarea, extinderea sau reabilitarea acestor infrastructuri", mai spus Dancă.
Autorităţile locale vor avea posibilitatea să preia în gestiune şi execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară, pentru dezvoltarea şi execuţia unor lucrări pe infrastructura de interes naţional.
Dancă spune că drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora. După finalizarea lucrărilor vor reveni la CNAIR.
Prin acest mecanism, se rezolvă o problemă acută a Programului Operaţional Infrastructură Mare, respectiv un risc de dezangajare de peste două miliarde de euro, tocmai pentru că sunt proiecte care au întârziat, nu au fost pregătite suficient de către guvernările anterioare, din lipsă de interes, din lipsă de competenţă, a mai spus Dancă.
Actul normativ mai prevede posibilitatea ca în cadrul proiectelor de cercetare să fie decontate cheltuieli de până la 75% cu achiziţia echipamentelor, în primul an de derulare a proiectului. Aceste cheltuieli erau până în prezent decontate ulterior desfăşurării unor etape din cadrul proiectului.
Gbriela Firea a cerut în repetate rînduri să se ocupe de construcția Șoselei de Centură Bucureti dar a fost refuzată.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua