Ce transporta camionul primului român care a trecut spre Marea Britanie după Brexit

Ce transporta camionul primului român care a trecut spre Marea Britanie după Brexit

Aproape 200 de camioane au ieșit din Franța după ce Marea Britanie a părăsit oficial uniunea vamală a UE și piața unică, la miezul nopții, acesta fiind actul final al ieșirii din Uniunea Europeană, a spus operatorul Getlink.

„Traficul a fost suficient de puternic pentru o noapte excepțională și istorică, totul a decurs bine”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului. „Toate camioanele au îndeplinit formalitățile” cerute de faptul că Marea Britanie nu mai face parte din uniunea vamală a UE.

„Niciunul dintre camioane nu a fost trimis înapoi”, a spus purtătorul de cuvânt. Oficialii francezi au insistat asupra faptului că întreruperile la frontiera din Calais din nordul Franței sunt reduse la minimum de către așa-numita „frontieră inteligentă”. Transportatorilor li se cere să introducă informații despre transportul lor online, în avans, apoi totul se rezolvă doar cu o scanare rapidă necesară la frontieră. Odată ce acest lucru este făcut, camioanele pot primi lumină verde de trecere, sau pot fi supuse unor controale suplimentare, dacă li se dă una portocalie.

Un camion românesc, primul vehicul trecut spre Mare Britanie Primul vehicul care a trecut spre Marea Britanie a fost un vehicul greu de marfă din România care transporta scrisori și colete și căruia i-a fost dată simbolic aprobarea de trecere de către primarul din Calais, Natacha Bouchart. „Sunt foarte fericit, este un privilegiu pentru mine”, a declarat șoferul român, Toma Moise, în vârstă de 62 de ani. Natacha Bouchart, primarul din Calais, cu câteva secunde înainte să-i de undă verde spre Marea Britanie camionagiului român.

Natacha Bouchart Bouchart, care a apăsat butonul care permitea plecarea camionului, a declarat că a fost un „moment istoric”, adăugând că revenirea la controalele vamale după aproape jumătate de secol „va avea consecințe a căror rază de acțiune nu o cunoaștem încă”. Aproximativ 70% din comerțul dintre Marea Britanie și UE este gestionat prin porturile franceze Calais și Dunkerque.

În medie, 60.000 de pasageri și 12.000 de camioane trec zilnic prin cele două porturi.

Citeşte întreaga ştire: Un TIR din România, cu scrisori și colete, primul camion trecut spre Marea Britanie după Brexit.(libertatea.ro)

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.