Ce tip de combustibil nepoluant preferă transportatorii? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Producătorii de camioane sunt supuși unei presiuni uriașe pentru a reduce emisiile poluante.
Camioanele sunt indispensabile în comerțul internațional, fiind o componentă esențială din lanțul de distribuție. Însă, indiferent de încărcătura transportată, sunt cei mai mari poluatori ai mediului înconjurător. În fiecare moment, sunt eliberate tone de noxe în atmosferă, pe baza arderii incomplete a combustibililor fosili cu care sunt alimentate autotrenurile. În Europa, deși reprezintă doar 2% dintre vehiculele aflate pe șosea, tirurile sunt responsabile pentru 28% din emisiile poluante produse în traficul rutier.
Pentru a reduce din amprenta de carbon, producătorii au venit cu două soluții inovatoare: electricitatea și hidrogenul. Dacă în primul caz, un autocamion electric nu ar fi suficient de fiabil în termeni de timp, infrastructură de încărcare și cantitate transportată, atunci alimentarea cu hidrogen rămâne soluția optimă pe termen lung, transmite Deutsche Welle. Deși industria autocamioanelor pare să se axeze pe hidrogen, cota de piață nu va depăși 10% până în 2050, potrivit estimărilor.
Cine va acapara peisajul european? În mod paradoxal, investițiile merg în zona de dezvoltare a bateriilor pentru camioanele electrice. Cu toate acestea, ideea transportatorilor este de complementaritate. Acest lucru înseamnă că autocamioanele pe baterii și hidrogen nu se vor substitui unul pe altul, ci vor înlocui treptat flota actuală pe benzină și motorină, într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Articole înrudite
- Cozi uriașe la RAR. Care este motivul?
- Camioane blocate din cauza zăpezii. Unele nu aveau anvelope de iarnă
- Șofer român de camion „le-a mutat nasul” polițiștilor nemți. Cât de beat era?
- Un camion a derapat de pe carosabil la Călărași
- Un camion a căzut în groapa unde a aruncat ilegal mizerie. L-au scos cu macaraua