CE SOLUȚII PROPUN AMERICANII PENTRU CRIZA DE ȘOFERI DE CAMION Recomandat

CE SOLUȚII PROPUN AMERICANII PENTRU CRIZA DE ȘOFERI DE CAMION

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România a semnalat existenţa unei crize acută de şoferi profesionişti, cu care se confruntă transportatorii rutieri din România. Acest aspect are un impact negativ asupra competitivităţii acestui sector important al economiei naţionale.

“Cererea de forţă de muncă calificată în transporturile rutiere internaţionale este tot mai prezentă în România şi în UE. Transportatorii rutieri, companii multinaţionale ca şi companii cu capital românesc, se confruntă cu lipsa de şoferi profesionişti, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt şoferi disponibili pe piaţă. Transportatorii români au nevoie de soluţii europene urgente şi eficiente la această criză acută de şoferi profesionişti, pentru ca industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri buni”, arată Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.
Statisticile spun că, la nivelul României, este nevoie de câteva zeci de mii de șoferi profesioniști. Această criză se înregistrează și pe piața muncii din SUA unde autoritățile și transportatorii au propus diverse soluții.

Doar 6% femei-șoferi
În SUA, una dintre cele mai mari probleme care a alimentat deficitul de șoferi este demografia forței de muncă. Industria de transporturi se bazează în mare măsură pe angajații de sex masculin, cu vârsta de 45 de ani sau mai mult. O altă problemă importantă este faptul că piața muncii este împărțită, numeric, aproape în mod egal între femei și bărbați. Deși, femeile reprezintă 47% din forța de muncă a națiunii, în categoria șoferilor profesioniști doar 6% sunt femei. Rezolvarea o reprezintă învingerea stereotipului potrivit căruia industria camioanelor este una macho, pentru bărbații macho. Pentru a convinge femeile că sunt binevenite în industrie, transportatorii trebuie să specifice faptul că femeile nu sunt doar dorite, ci și necesare în cariera de conducător auto a camioanelor.

Neajunsurile meseriei
Următorul subiect important care trebuie abordat este stilul de viață al șoferului de camion. Pentru mulți, acest stil de viață nu este unul ideal și îi ține departe de această meserie. Majoritatea șoferilor, atunci când intră în industrie, sunt desemnați să meargă pe rute care îi țin pe drumuri pentru perioade lungi de timp, permițându-li-se să se întoarcă acasă doar de câteva ori pe lună. Adaptarea la viața într-un camion și accesul la duș în zonele de odihnă poate fi un handicap pentru femei și începători.
A fi pe drum non-stop limitează opțiunile șoferului atunci când vine vorba de hrană. Nimeni nu poate mânca mereu la fast-food-uri sau prin parcări. Să nu mai vorbim că acest tip de hrană vine la pachet cu un stil de viață sedentar.
Privarea de un somn bun este o altă problemă cronică a șoferilor de camioane. Cu presiunea de a ajunge la destinație cât mai repede posibil, șoferii își pierd adesea pauzele de somn. Acest lucru afectează șoferul nu numai fizic, ci și mental.

Ce e de făcut? Varianta americană
• Creșterea veniturilor șoferilor. Reacția naturală a pieței atunci când există un deficit de bunuri și servicii este creșterea prețului.
• Reducerea timpului petrecut pe șosea.
• Reducerea vârstei pentru șoferii profesioniști. Grupul țintă de 18-20 de ani înregistrează cea mai mare rată a șomajului din orice categorie de vârstă.
• Femeile trebuie integrate în această industrie. Ele reprezintă un grup covârșitor subreprezentat în cadrul industriei de transporturi.
• Autoturisme autonome. O dată cu tehnologia avansată, autoturismul autonom, împreună cu beneficiile reducerii stresului zilnic de conducere, îi va atrage pe tineri.

 

Login pentru a posta comentarii.
înapoi la antet

Categorii

Site-uri recomandate

GRUPURI FACEBOOK

Unelte

Despre noi

Social

×

Abonează-te la newsletter!

Fii primul care primește pe email știrile cele mai fierbinți din transporturi!

Va puteti dezabona oricand de la newsletter.