Ce își doresc cel mai mult șoferii de camion de la angajatorii lor? Recomandat
- Scris de tirmagazin3
- Imprimare
Astăzi, pe lângă un salariu bun, este important să te poți dezvolta și, mai presus de toate, să lucrezi într-un loc de muncă modern.
Industria și serviciile de transport rutier de marfă se confruntă de mai mulți ani cu un deficit de șoferi. Potrivit datelor IRU (International Road Transport Union), există un deficit de până la 2,6 milioane de șoferi profesioniști la nivel mondial. Până la sfârșitul anului 2021, existau 420 000 de posturi vacante în Europa și 80 000 în Polonia.
Situația nu s-a îmbunătățit și rămâne o provocare pentru companiile de transport nu numai să recruteze șoferi, ci și să îi păstreze în companie pe termen lung. Astăzi, pe lângă un salariu bun, este important să îți dezvolți competențele și, mai presus de toate, să lucrezi într-un loc de muncă modern.
O companie de transport rutier din Europa și unul dintre cei mai mari angajatori din domeniul transportului rutier din UE spune că cheia succesului companiei este echipa sa de peste 19 500 de șoferi profesioniști.
Condițiile din cabina vehiculului sunt cruciale pentru șoferi, iar cele mai confortabile condiții pot fi oferite într-o flotă modernă. Camioanele trebuie echipate cu tablete și programe software special concepute, care nu numai că facilitează deplasarea șoferilor pe șosele (locul de livrare, parcare, ședere peste noapte, opriri, realimentare), dar asigură și comunicarea online cu managerii de transport.
Aceste elemente sunt cele pe care șoferii le apreciază cel mai mult.
La fel de importantă ca și condițiile de lucru la volan este asigurarea unor condiții adecvate pentru odihnă sau schimbarea echipajului.
Sprijin de la început
Orice nou angajat consideră important modul în care este primit în companie în primele zile de lucru. Șoferii sunt de aceeași părere. Procesul de integrare a unui angajat nou angajat este esențial pentru succesul său mai mare în cadrul companiei.
Angajații începători sunt instruiți de instructori profesioniști, șoferi cu experiență. Prima etapă este un test de îndemânare în zona de manevră. Pentru a veni în sprijinul șoferilor care nu trec testul, compania oferă instruire practică suplimentară pe simulatoare.
Următoarea etapă de recrutare este instruirea teoretică. În timpul acestei formări, noii șoferi învață, printre altele, cum să asigure și să aibă grijă de calitatea încărcăturii și a vehiculului, să opereze sistemele telematice, să înțeleagă normele și cerințele legislației privind cabotajul, să se familiarizeze cu drepturile și obligațiile șoferilor, să cunoască diferitele tipuri de taxe de drum și să învețe cum să pregătească corect documentația. Primele cursuri se desfășoară pe șosea și sub supravegherea unui coleg cu experiență, un formator.
Detalii AICI